פייסבוק זוכתה מאשמה בגין הפרת פרטיות ולא תשלם 15 מילארד דולר

בית המשפט המחוזי שבסן חוזה, קליפורניה, זיכה בסוף השבוע את החברה והסיר את התביעה שהאשימה אותה כי היא עוקבת אחר פעילות משתמשיה גם לאחר שאלו התנתקו משירותיה

מי צודק - גולן טלקום או אברשה בורשטיין? צילום אילוסטרציה: BigStock

אדוארד ג'יי דאבילה, שופט בית המשפט המחוזי שבסן חוזה, קליפורניה, זיכה בסוף השבוע את פייסבוק (Facebook) והסיר ממנה את התביעה הייצוגית אשר האשימה את החברה כי היא עוקבת אחרי פעילות משתמשיה גם לאחר שאלו התנתקו משירותיה.

השופט המחוזי שדן באריכות בתביעה אשר הוגשה לפני כשלוש שנים, קיבל את טענתה של הרשת החברתית בת יותר ממיליארד המשתמשים כי התובעים לא הצליחו להגדיר את מהות הפגיעה שנגרמה להם, ולא הוכיחו פגיעה או נזק כלכלי ממשי. השופט הציע לתובעים להגיש שוב את תביעתם בגרסה מתוקנת ומלאה יותר.

טענת התובעים שבגינה התבצעה הפנייה הייצוגית לבית המשפט בארצות הברית, הייתה שמשתמשים אמנם נותנים לפייסבוק את הסכמתם להתקנת קבצי קוקיז במחשביהם, ובכך מאשרים למעשה מעקב של החברה אחרי מעשיהם ברשת החברתית, אבל אין בכך כדי לאשר שההתחקות אחר מעשיהם תמשיך להתקיים גם לאחר שהם מתנתקים ממנה.

שימוש בחוק האזנות הסתר האמריקני

ענקית הטכנולוגיה הואשמה במרוצת השנים בארצות הברית ובאירופה בכך שאינה נוהגת כשורה בכל הנוגע בפרטיותם של משתמשיה ובמידע האישי שלהם. החברה נתבעה בתביעות ייצוגיות שונות סביב נושא הפרטיות, החל מתלונות בדבר סריקה לכאורה שעורכת החברה בתיבות המייל הפרטיות של המשתמשים שלה לצורך שיוך פרסום ממוקד למשתמשים, ועד לתביעה שדנה בשימוש שעושה הרשת החברתית בטכנולוגיית זיהוי הפנים, שהביאה לכך שחברה פרטית רכשה שליטה על מאגר הנתונים הביומטרי הגדול בעולם. במקרה של סן חוזה, עשו התובעים שימוש בחוק האזנות הסתר האמריקני, עת טענו כי החברה עקבה אחרי פעילותם האינטרנטית של הגולשים גם כשלא היו מחוברים לרשת, ואף עשתה במידע שנאסף שימוש לצורכי רווח.

את התביעה הגיש משרד עורכי הדין בשמם של אזרחי עשר מדינות בארצות הברית, בכללן קליפורניה, טקסס ואלבמה, שהשתמשו בפייסבוק בין השנים 2010 ל-2012. סכום התביעה הייצוגית נקבע בהתאם לחישוב פיצויים בסך 100 דולר למשתמש פייסבוק ליום שימוש. לפי הערכת התביעה מדובר היה על 150 מיליון משתמשים, בזמנו, ועל-כן החישוב עמד על פיצויים בסכום כולל של 15 מיליארד דולר (לכל הפחות), שכאמור בינתיים לא ישולמו לתובעים בשל דחיית תביעתם.

"אנחנו שבעי רצון מקביעתו של בית המשפט", נכתב במייל התגובה לפסיקה ששלח דובר החברה מבסיס פעילותה במנלו פארק שבקליפורניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים