האם Wi-Fi Assist תיקח את אפל לבית המשפט?

הפיצ'ר המדובר אמור לאפשר למכשיר לעבור אוטומטית, ומבלי שהמשתמש בכלל מודע לכך, לגלישה באמצעות רשת הסלולר במידה שחיבור ה-Wi-Fi שאליו הוא מקושר חלש או איטי מדי ● הבעיה היא שחשבונות הטלפון מתנפחים בהתאם

מי צודק - גולן טלקום או אברשה בורשטיין? צילום אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) מרבה לבלות בבית המשפט, ונדמה כי ממש בימים אלו מתגבשת כנגדה תביעה משפטית נוספת, והפעם בגין פיצ'ר תוכנה חדש המאפשר למכשירי iPhone מתוצרתה לעבור למידע סלולרי כאשר אות ה-Wi-Fi בסביבתם חלש.

את הפיצ'ר, הנקרא Wi-Fi Assist – שאמור לאפשר למכשיר לעבור אוטומטית, ומבלי שהמשתמש בכלל מודע לכך, לגלישה באמצעות רשת הסלולר במידה שחיבור ה-Wi-Fi שאליו הוא מקושר חלש או איטי מדי – הציגה החברה באמצע ספטמבר, והוא התווסף לגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה למכשירי ה-iPhone וה-iPad של אפל, ה-iOS 9. רבים מלקוחות ענקית הטכנולוגיה התלוננו על כך שה-Wi-Fi Assist הביא לכך שחשבונות הטלפון הנייד שלהם תפחו מאז שהפיצ'ר נכנס לשימוש.

ה-AppleInsider דיווח על בני זוג אמריקנים שנתקלו בחיוב מנופח שקיבלו מחברת הסלולר בשבוע שעבר הגישו תביעה משפטית בנדון, לבית המשפט המחוזי בסן חוזה, קליפורניה. ויליאם סקוט פיליפס ורעייתו סוזן שמידט פיליפס המתגוררים באג'ווטר שבפלורידה, טוענים שמשום שלא היו מודעים כלל לקיומו של הפיצ'ר בעל הפעולה העצמאית, על אפל להיות אחראית על תשלום חשבון הטלפון הגדול שקיבלו, כמו גם על חשבונותיהם של נפגעים רבים אחרים של אותה תופעה. התובעים מגישים כנגד אפל תביעה ייצוגית כלל עולמית הדורשת מבית המשפט לפסוק, כי על החברה לפצות את לקוחותיה בסכום של חמישה מיליון דולר בגין הנזק הכספי שנגרם להם.

לא כל הלקוחות מאוכזבים

הכוונה המקורית לכאורה של אפל בהוספת הפיצ'ר Wi-Fi Assist במערכת ההפעלה, הייתה לספק ללקוחות אפשרות לגלישת אינטרנט חלקה וזורמת ככל הניתן באמצעות המכשיר שלהם, ואכן לא כל לקוחות החברה מאוכזבים מהתוספת ויש אף שהביעו שביעות רצון מהפיצ'ר הקונטרברסלי. הסובלים העיקריים מהתנהלות הפיצ'ר החדש, כך מסתמן, הם בעלי חוזים המיועדים לשימוש מועט ברשת הסלולרית, שמורגלים בקבלת חשבונות נמוכים ואשר הופתעו מהסכומים שאליהם האמירו החשבונות.

התגובות המעורבות לפיצ'ר הביאו את החברה מקופרטינו, קליפורניה, לפרסם כבר בראשית אוקטובר מדריך מקוון לשימוש ב-Wi-Fi Assist, שבו נאמר: "מפני שבזמן שקליטת ה-Wi-Fi תיחלש תעברו אוטומטית לגלישה ברשת הסלולרית, יתכן שתעשו שימוש ביותר מידע סלולרי. בעבור מרבית המשתמשים יכול הדבר להוות עלייה קטנה בלבד באחוזי השימוש לעומת זו שהורגלו לה בעבר".

ואולם התובעים סבורים כי ההסברים הללו היו מעטים מדי ומאוחרים מדי. בפרטי התביעה, כפי שתוארו ל-Scribd, נכתב כי לבני הזוג נתגלה עניין החיוב העתידי שעלול להיות גבוה מהרגיל רק כשהחלו ציוצי טוויטר (Twitter) ומאמרים שהעלו את סוגיית הפיצ'ר שלא הכירו, ה-Wi-Fi Assist. השניים טוענים כי האזנה למוזיקה וצפייה בסרטונים באמצעות המכשירים של אפל שבהם פועל הפיצ'ר כרוכה בצריכת דטה גדולה במיוחד מהרשת הסלולרית, ולכן עלולה לנפח את החשבון הרבה יותר ממה שתיארה החברה בהודעתה והסבריה.

התביעה הייצוגית מאשימה את אפל בהפרת חוק התחרות הבלתי הוגנת של קליפורניה, כמו גם את החוק לאמת בפרסום, וזאת למרות שיצרניות הטלפונים החכמים המתחרות של אפל, כמו LG, סמסונג (Samsung) ו-HTC, אשר מפעילות פיצ'רים דומים במכשיריהן אינן עומדות בפני תביעות בנדון. אפל עדיין לא הגיבה בנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים