יום שלישי דור שני – עובדי פייסבוק יגלשו כמו בהודו

היוזמה החדשה מיועדת בסופו של עניין לצמצום הפערים בין השווקים המתעוררים לבין הנורמה השלטת בעמק הסיליקון, וזאת על ידי חוויה סמי-אותנטית שהחברה תזמן לעובדיה - חיבור איטי במיוחד לרשת בכל ימי ג'

בחזרה לעבר. יום שלישי דור שני. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) החליטה לערוך לעובדיה היכרות עם תנאי הגלישה והחיבור לאינטרנט כפי שהם מתקיימים בחצי היבשת העצומה הודו, ובמקומות דומים. לצורך כך החליטה הנהלת החברה שמועסקיה יזכו בחיבור איטי במיוחד לרשת בכל ימי ג', כדי שיטיבו להבין איך מרגישים משתמשים אשר חיים בעולם השלישי.

היוזמה החדשה שמשיקה פייסבוק מיועדת בסופו של עניין לצמצום הפערים בין השווקים המתעוררים לבין הנורמה השלטת בעמק הסיליקון, וזאת על ידי חוויה סמי-אותנטית שהחברה תזמן לעובדיה. האמצעי להמחשה – חיבור זוחל ומעצבן.

מנהל ההנדסה, טום אליסון נזכר בפעם הראשונה שבה פתח אפליקציית פייסבוק באמצעות חיבור דור שני (2G). "הרגשתי כאילו – וואו!", סיפר אליסון בריאיון ל-Business Insider. "ההתנסות בחנה ללא ספק את סבלנותי – הייתה לי תחושה כאילו חלקים מהמוצר פשוט מקולקלים", הבהיר אליסון את תחושותיו.

למרות שמרבית משתמשי הטלפונים החכמים בארצות הברית מורגלים בשימוש בחיבורי דור שלישי ואף דור רביעי, קיימים מיליוני משתמשים אחרים בכל רחבי העולם החווים במקביל את האינטרנט לראשונה, וזאת באמצעות חיבור דור שני. מדובר בחיבור שעלול לעיתים לטעון דף של אתר אפילו במשך שתי דקות תמימות.

מדמים חיבור איטי כמו חיבור הדור השני

זאת הסיבה לכך שאליסון והצוות שלו, מהנדסים בפייסבוק האחראים לשווקים המתעוררים ברחבי העולם, משקיעים זמן ניכר באופטימיזציית פיד החדשות של הרשת החברתית הפופולרית, במטרה שיהיה קל לטעינה ויעלה במהירות הרבה ביותר, גם כשהחיבור לרשת איטי כמו זה המקובל במדינות לא מפותחות רבות.

במסגרת תפקידם משתמשים המהנדסים בקביעות בטלפונים המדמים חיבור איטי כמו חיבור הדור השני, וגם נוסעים לעיתים לביקור במקומות כמו הודו, קניה ואחרים, על מנת לחוות באופן בהיר יותר כיצד משתמשים במוצר של החברה האנשים החיים בארצות פחות מתקדמות, ובסביבה טכנולוגית לא מפותחת.

מכיוון שלא כל המועסקים של פייסבוק זוכים לערוך מסעות ברחבי העולם ולהתרשם מהמתרחש בחלקים פחות מתקדמים של כדור הארץ, מפעילה החברה את הרעיון המקורי הבא שזכה לכינוי "יום שלישי דור שני" – כשעובדים של פייסבוק ייכנסו לאפליקציה של הרשת החברתית בימי שלישי, הם יחזו בהצעה שתופיע בחלקו העליון של המסך ותברר איתם האם ברצונם להתנסות בשימוש מואט במיוחד ברשת לפרק זמן של שעה. בעבור מרבית מי שישתתפו בניסוי יהיו ההבדלים המהותיים כנראה צורמים במיוחד.

יותר סטטוסים כתובים, ופחות סרטוני וידיאו ותמונות

"במהלך השעה הזו יתנסו העובדים בשימוש בפייסבוק בסגנון שידמה במיוחד לזה שחווים מיליוני אנשים ברחבי העולם כשיש להם חיבור דור שני. בדרך הזו העובדים עומדים לזהות את המקומות שזקוקים לשיפור המוצר בבהירות רבה יותר, וכן להבחין במקומות שבהם התקדמנו מאוד", הסביר אליסון את החשיבה העומדת מאחורי המהלך.

מוקדם יותר החודש הציגה פייסבוק את העדכונים והשיפורים שביצעה לצורך התאמת שירותיה לשווקים המתעוררים. לדוגמה, החברה פיתחה רשת מקור-פתוח (open sourced Network Connection Class system) שמאפשרת לאפליקציה לזהות את מהירות החיבור של המשתמש בזמן אמת, ולהתאים לפיה פיד חדשות הולם. כך למשל בזמן חיבור אטי יוצגו בפיד יותר סטטוסים כתובים וקישורים, ופחות סרטוני וידיאו ותמונות. כמו כן תדע האפליקציה לתעדף טעינה חלקית של תוכן מסוים שהמשתמש מחפש על פני טעינת עשרות תכנים שונים בבת אחת.

"המשתמש באמת חווה את הפייסבוק שלו באופן שונה לחלוטין כשהוא מחובר בתנאי דור שני", מספר אליסון שצופה כי עובדים רבים יבחרו להתנסות בחיבור דור שני ביום שלישי ("השם 'יום שני דור שני' פשוט לא היה קליט מספיק", הוא מתלוצץ), וזאת במטרה להרגיש ולהבין טוב יותר כיצד נחווה השימוש באינטרנט אצל משתמשים בחלקים אחרים לגמרי של העולם, וכמובן על מנת לאתר נושאים שיש לתת עליהם את הדעת כדי לשפר ולמטב. "אנחנו בטוחים שנזהה נושאים טעוני שיפור שהצוות מעולם לא העלה על דעתו לפני שהבין במלואה את חוויית החיבור ב-2G", סיכם אליסון בתקווה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים