"השיווק הדיגיטלי של העידן החדש – חכם יותר ומבוסס מידע"

"סף הכניסה של חברות נמוך יותר, וזה מחייב את מחלקות השיווק להיערך בהתאם", אמר המנכ"ל החדש, אמיר חונגה, ופירט את תהליכי השיווק הדיגיטלי

אמיר חונגה, המנכ"ל החדש של בלאט לפידות. צילום: ניר כפרי

"יש כיום הרבה ערוצים דיגיטליים וסף הכניסה נמוך יותר – כמות החברות שנמצאות בערוצים האלה הולכת וגדלה. זה מחייב את מחלקות השיווק בארגונים לבצע את התהליכים בצורה חכמה יותר ומבוססת מידע", כך אמר אמיר חונגה, המנכ"ל החדש של בלאט לפידות, שמונה לתפקיד לפני ימים אחדים. אולם, הוא הדגיש כי "לצד זאת, אסור לנטוש את היצירתיות".

חונגה דיבר, בהופעה ראשונה בתפקיד, בכנס Digital Marketing 2016 של אנשים ומחשבים, שנערך אתמול (ד') במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנהלי שיווק, אנשי טכנולוגיה ומקצוענים נוספים. הנחו את האירוע אבי עסיס, מנכ"ל WideLink, ואלי מרון, מנכ"ל משותף בקבוצת סינרגיה.

לדברי חונגה, "תהליך השיווק הדיגיטלי מתחיל ממידע גולמי, שמגיע מהמערכות הקיימות של הארגונים: CRM, אוטומציה, ווב, מובייל ואחרות. יש לנתח את המידע הזה ועל ידי כך לגלות מהם הערוצים האפקטיביים לביצוע התהליכים – אתרים, בלוגים, רשתות חברתיות וכו'… – ואיפה צריכים לעשות אופטימיזציה. לאחר מכן יש לפעול".

"כל הערוצים חייבים להיות מסונכרנים דרך יומן השיווק, אותו יוצרת מחלקת השיווק בארגון", ציין חונגה. "הוא מאפשר לנו לנהל את הערוצים במקביל ולשנות אותם תוך כדי. הוא חייב לאפשר פרסונליזציה, התייחסות אישית יותר ללקוח – דבר מאוד קריטי בתהליך השיווק; לכלול את כל המידע במקום אחד – ובצורה קריאה; חייב להיות שקוף, כדי שנוכל להשתמש במידע; להיות זמין לכל פונקציה בארגון שנמצאת בקשר עם הלקוח; וחשובה הגמישות".

בנצי ברנדס, מנכ"ל משותף ב-ServiceWise. צילום: ניר כפרי

בנצי ברנדס, מנכ"ל משותף ב-ServiceWise. צילום: ניר כפרי

הוא התייחס לתוכן שיווקי ולאופן בו עושים אותו נכון. לדבריו, "מדובר בהתחייבות לטווח ארוך, יש צורך לעדכן את האתר השיווקי ורצוי להכין 'ספר אלקטרוני', ממנו ניתן לגזור כתבות ולפרסם אותן בזמנים שונים. לארגונים שלא יכולים לקחת על עצמם את ההתחייבות הזאת לא כדאי ללכת לכיוון של תוכן שיווקי. אין יותר מביש מלראות חברה שפותחת בלוג או אתר עם תוכן שיווקי ולא מעדכנת אותו".

"חברות שמשפרות את מסע הלקוח מגדילות את המכירות"

בנצי ברנדס, מנכ"ל משותף ב-ServiceWise, ציין כי החברה היא שותף פלטינום של Salesforce מ-2008. לתוהים מה בין Salesforce לשיווק דיגיטלי הוא השיב כי "אחד העננים שלה הוא ענן השיווק".

"אנחנו בתקופה נדירה ומשמעותית לארגונים: כיום הם יכולים לשנות את חוויית הלקוח ברגע שהוא נמצא אתם בקשר", אמר. ברנדס ציין כי "חוויית הלקוח של ימינו לא ספציפית לשיווק אלא חותכת ארגון – החל מהשלב שבו הוא שומע עליו בפעם הראשונה, עבור בקנייה וסיים בשירות. הלקוחות של היום חכמים. הם מצפים מחברות לדעת עליהם דברים שפעם לא חשבו על כך, למשל שיידעו מה הם קנו ואיפה, ושזה יבוא לידי ביטוי בחוויית הלקוח".

"המטרה היא לתת ללקוח את החוויה בכל ערוץ בו הוא מתקשר עם הארגון, בצורה שקופה והמשכית ככל הניתן", הוסיף ברנדס. לדבריו, "חברות שמשפרות את מסע הלקוח הפרסונלי ומרובה הערוצים מגדילות את המכירות".

לאון גורדין, מנכ"ל Panda OS. צילום: ניר כפרי

לאון גורדין, מנכ"ל Panda OS. צילום: ניר כפרי

הוא ציין כי "ענן השיווק של Salesforce תומך במגוון ערוצים: אי-מיילים, מובייל ואחרים. הוא מאפשר מדדים – אחד הדברים החשובים שמנהלי השיווק צריכים – וניהול נתונים. ניתן לקשור באמצעותו את הנתונים למסע הלקוח".

"להביא את הטראפיק לאתר הארגון"

לאון גורדין, מנכ"ל Panda OS, ציין כי הסטארט-אפ שבראשו הוא עומד קיים שלוש שנים ומעסיק 15 אנשים. החברה משווקת את Bamboo- פלטפורמה מלאה לניהול תכנים.

"Bamboo מציעה אחסון VOD ו-Live video באתר של הארגון, היא מאפשרת להביא אליו את הטראפיק. ניתן באמצעות המערכת להפיק טיזרים לאתרים כמו יוטיוב (YouTube) ו-Daily Motion, ועל ידי כך להחזיר את הגולשים לאתר של הארגון".

גורדין סיכם באומרו כי "מדובר בכלי שמאפשר להפיק את התוכן במקום אחד ולהפיץ אותו בהרבה אתרים ורשתות חברתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים