פלאפון הגישה הצעה לרכישת גולן טלקום

למרות הצהרותיו של מיכאל גולן, המנכ"ל והמייסד, תהליך מכירת החברה יצא לדרך ● בזק, שהגישה את ההצעה בשם החברה הבת שלה, לא ציינה את הסכום ● הבוקר פורסם ש-HOT mobile פורשת מהמרוץ

האם פלאפון תקנה את גולן טלקום?

למרות ההצהרות של מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום, לפיהן החברה לא מוצעת לרכישה, נראה כי היא מצויה עמוק בתהליך המכירה. בזק הודיעה היום (א') לבורסה שהיא הגישה בשם החברה הבת שלה, פלאפון, הצעה לרכישת החברה.

מההודעה מתברר שגולן טלקום נמצאת על המדף כבר כמה חודשים ושתהליך המכירה מנוהל על ידי בנק רוטשילד להשקעות.

בזק לא מסרה בהודעה סכום כספי כלשהו, אך כתבה שההצעה "כפופה להתקיימותם של תנאים שונים, ובכללם חתימה על נוסח הסכם מחייב בתנאים שיסוכמו (אם וככל שיסוכמו – ההערה במקור) וכפי שיאושרו על ידי דירקטוריון פלאפון ודירקטוריון החברה. יובהר כי אם וככל שייחתם בסופו של תהליך הסכם מחייב כאמור, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים של משרד התקשורת ושל הממונה על ההגבלים העסקיים."

הודעת בזק לא הפתיעה את שוק ההון אך כן הפתיעה את עובדי גולן טלקום, שכן במהלך החודש האחרון הודיע גולן בכל הזדמנות ובתשדירי הפרסום של החברה שהיא לא למכירה.

בעקבות הידיעות הכריזו העובדים, בגיבוי ההסתדרות הלאומית, על שביתה החל מ-6 בנובמבר, בהמשך לסכסוך העבודה שהכריזו ב-22 באוקטובר, במחאה על התנהלות ההנהלה למכירת גולן טלקום בלי להסדיר קודם את תנאי העובדים. על פי ההערכות, העובדים עשויים לסכל את מכירת החברה.

הודעת בזק עשויה לפתוח מלחמה עם חברות הסלולר האחרות, שכן לגולן טלקום יש בין 560 ל-580 אלף מנויים וייתכן שכל אחת מהן תגביר את המאמצים להעביר אותם אליה.

יש לציין שהסיכוי של פלאפון לזכות ברכישת גולן טלקום נמוך, שכן ניסיונותיה בעבר לגדול לרוחב על ידי רכישת מירס נבלמו על ידי הרשות להגבלים עסקיים, ולא מן הנמנע שהיא תבלום גם את העסקה הזו.

יצוין כי הבוקר נודע ש-HOT mobile פרשה מהמרוץ לרכישת גולן טלקום, מה שמותיר בו רק את פלאפון וסלקום, שאף היא הביעה התעניינות ברכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים