המשתמשים מחו – פייסבוק משנה את מדיניות השם האמיתי

האתר יאפשר למשתמשים בעת אישור חשבונם, לספק שם לבחירתם ולהוסיף הקשר והסברים לבחירת השם שעשו ● עם זאת, אין לחברה כוונה להפסיק את המדיניות הרישום השנויה במחלוקת שלה - ויש סיבה מאוד טובה לכך

פייסבוק

בסוף השבוע האחרון הודיעה הרשת החברתית העצומה, פייסבוק (Facebook) על שינוי במדיניות הרישום לשימוש בה. השינוי הוא תוצר של טרוניה ציבורית מתמשכת מצד קהילות פגועות, בשל מדיניות ה"שם האמיתי" שהנהיגה פייסבוק עד כה.

משמעות המדיניות שליוותה את הרשת מיום היווסדה, הייתה שעל כל מי שמחובר אל פייסבוק להזדהות בשמו האמיתי, זה שבו הוא רשום מול הרשויות, ולא לכנות את עצמו בפסבדונים או בשמות חיבה וכינויים שונים.

קהילות הטרנסג'נדרים ו-Native American מחו על המדיניות לאורך זמן ממושך, בטענה שהמדיניות של פייסבוק מאפשרת להטריד ולהטריל את חברי הקהילות הללו במיוחד. ההודעה שקיבלה פייסבוק באה לאחר מכתב פתוח מקבוצות תמיכה שונות, ביניהן ה-EFF – הקרן לגבולות אלקטרוניות (Electronic Frontier Foundation) וה-ACLU – האיגוד האמריקני לחירויות האזרח (American Civil Liberties Union), שכולן הסבירו לחברה את הצורך בהרשאה לשימוש בשמות אותנטיים כמו כינויים, במקום ב"שמות אמיתיים".

בעיית הפרופילים השקריים הרבים

כרגע תבצע פייסבוק שני שינויים מהותיים במדיניותה. ראשית, יאפשר האתר למשתמשים, בעת אישור חשבונם, לספק שם לבחירתם ולהוסיף הקשר והסברים לבחירת השם שעשו. "השינוי אמור לאפשר לצוות תפעול הקהילה שלנו להבין מצבים טוב יותר", כתב סמנכ"ל הצמיחה של פייסבוק, אלכס שולץ, בהודעת החברה. "בנוסף השינוי יסייע לנו ללמוד מדוע יש מי שאינם מעוניינים או יכולים בזמן מסוים לאשר את שמם האמיתי". החברה תחייב גם משתמשים שהתלוננו על כך שאחרים משתמשים בשמות וחשבונות מזויפים לספק הסברים והוכחות לכך. בפייסבוק מקווים שהשינויים יספקו פתרון לבעיית הפרופילים השקריים הרבים, שתופסים שמות של משתמשים אותנטיים, עד שאלו מוכיחים שהם מי שהם טוענים שהם.

עוד שינוי – פייסבוק תצמיד את שני אישורי השמות יחד ולא תדרוש יותר בתהליך האישור מספר תעודת זהות או תהליך יותר שקוף של פנייה ממשתמשים שננעלו בלי אפשרות כניסה לחשבונם.

למרות השינויים הללו, אין לחברה כוונה להפסיק את המדיניות הרישום השנויה במחלוקת שלה. בהודעתו טוען שולץ כי באמצעות הצמדת שם משתמש לפעילות האונליין של האדם, מרגיש המשתמש מחויבות גבוהה בהרבה למעשיו ולדברים שאותם הוא כותב ומפרסם ברשת. השינויים במדיניות יחלו, לפי ההודעה, מדצמבר הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים