אינסטגרם או סנאפצ'אט? – זירת הווידיאו רותחת

הענקיות מתחרות ביניהן בכל הקשור לעולם הסרטונים: האחת עם טכנולוגיית ה-Immersive Video שמאפשרת לצפות בסצנה מסוימת מכל כיוון אפשרי, ואילו השנייה עם תיעודים מצולמים בלייב ● אז מי תנצח? לאחר שבעבר הקונספט לא היה חם כל כך, כעת הכל מתחיל להיות הרבה הרבה יותר לוהט!

אינסטגרם. צילום: BigStock

ליל כל הקדושים מביא לרשתות החברתיות מזנון עשיר במיוחד של מעדנים דיגיטליים, ובמיוחד לאינסטגרם (Instagram) – תהלוכות של חיות מחמד, רבבות ילדים מחופשים לאלזה מ"לשבור את הקרח", רבבות מבוגרים מחופשים לאלזה מ"לשבור את הקרח", ועוד ועוד. מדובר על התרחשות בסגנון פורימי שהופכת את החג לחגיגי במיוחד בעבור רשת התמונות החברתית, ושהיא גם זמן מושלם לחניכת ערוץ הווידיאו החדש של הרשת.

כן, אינסטגרם השיקה ערוץ Immersive Video, לא שגרתי, המספק צלילה ארוכה למכלול סרטונים ששותפו באינסטגרם לאחרונה. משתמשי האפליקציה יכולים להעלות אותה, ללחוץ על explore, ולנחות לתוך ערוץ הווידיאו המיוחד שיאפשר להם לצפות בסרטונים בטכנולוגיית Immersive Video המתקדמת והייחודית.

לכבוד החג, כלי הווידיאו החדשני מציג מעין רשת כבלים המוקדשת במיוחד לליל כל הקדושים וכוללת סרטונים בנושא מכל רחבי ארצות הברית. כמו ברשתות כבלים, מי שבוחר את התכנים המשודרים הם בני אנוש ולא מחשבים. העושים במלאכת סינון ובחירת הסרטונים לסטרים החגיגי הם אמנדה קלסו, מנהלת קהילה בפייסבוק (Facebook) שהתחפשה לנסיכה ליאה, ואיתה ששת עובדי הצוות שלה (מחופשים גם הם). אל עבודת הקודש שלהם, המתנהלת במטה החברה במנלו פארק, תצטרף גם מנהלת המוצר, ליילה אמג'די, כדי להבטיח פעולה טכנית תקינה וזורמת. מטרת הצוות המיוחד לעסקי החג – לתפוס וללכד לכדי לקט כל פוסט שקשור ל-Halloween, החל מסרטונים של המתקבצים בשדרה השישית בניו יורק לתהלוכת החג, וכלה בצילומי אמנים של החגיגות ב"בירת החג של ארצות הברית" (Halloween Capital of the United States) – אנוקה מינסוטה.

שירות ידיעות כלל-עולמי מצוין לכשעצמו

אבל לא תמיד רק מתלוצצים באינסטגרם. למעשה הרשת החברתית הולכת והופכת למעין שירות ידיעות כלל-עולמי מצוין לכשעצמו, ומתחרה ברצינות מול "סוכנות הידיעות" האינטרנטית הראשונה מסוגה – טוויטר (Twitter). התמונות מחליפות את המילים והשימוש קל בהרבה, לכן אין זה מפתיע שאינסטגרם מתגאה ב-400 מיליון משתמשים חודשיים פעילים, בעוד שטוויטר עוצרת על 320 מיליון בלבד. יש לאינסטגרם עדיין צורך לייעל את אפשרויות החיפוש בה, כדי לאפשר איתור אולטימטיבי של טרנדים ומידע אקטואלי לוהט, אבל היא ללא ספק בדרך.

תחום ה-Immersive Video, שהולך ותופס תאוצה עולמית בלאו הכי והוא אחד הכלים האולטימטיביים המשרתים גולשים לאיתור מידע חם בזמן אמת, עומד כנראה לייחד אותה עוד יותר מההשחקניות האחרות. ויש אחרות. אינסטגרם וטוויטר אינן היריבות היחידות בשדה הקרב על הווידיאו – סנאפצ'אט (Snapchat) מדווחת על יותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים ביום. חוץ מהיות האפליקציה שירות-שיתוף-סלפי-שיקי, יש לה גם מספר מוצרי וידיאו פופולריים, וכן את האפשרות לסנאפצ'אט לייב, שאפילו מכסה ומביאה אל המשתמשים סטרימינג של אירועים חיים. וכמובן שמלבד כל אלו יש בסנאפצ'אט שפע של תיעודים בווידיאו שהעלו אליה המשתמשים הרבים.

טכנולוגיית הווידיאו החדשה של אינסטגרם תמשוך מן הסתם תשומת לב גדולה יותר לאפליקציה, שעד כה הייתה מפורסמת בקרב משתמשיה כזירה לתמונות סטילס בעיקר. הכלי המיוחד עשוי לגרות את דמיונם של מי שהסתפקו עד כה בתמונות הקפואות בלבד ולמשוך אותם ליצור עולם חדש של תוכן.

את אפשרות הווידיאו השיקה אינסטגרם למעשה כבר בקיץ 2013, עת אפשרה למשתמשיה להעלות סרטונים בני 15 שניות ולהוסיף להם פילטרים שונים. הניסיון להכניס וידיאו לאפליקציה, שהתרחש לפני יותר משנתיים, כנראה לא התאים או הקדים את זמנו ונחל כישלון, כשהמשתמשים לא מצאו בו עניין כמעט, בטח שלא בשום אופן שהזכיר את מידת ההתלהבות שהפגינו כלפי שיתופי התמונות שצילמו. אך מייסדי אינסטגרם כבר סיכמו ואמרו שתחום הווידיאו גדל ומתפתח בקצב שלו, ונדמה, בהתחשב בהכנסת ה-Immersive Video לאפליקציה, שהם בהחלט מאמינים בו. אמנים רבים ויוצרי קולנוע ווידיאו ארט כבר עושים בווידיאו המתקדם שימוש יצירתי במיוחד, ושיש לצפות שגם הגולשים שמשנים הרגלים ומתפתחים עם הזמן, ילכו איתו הלאה ויחבבו אותו יותר ויותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים