אלפבית רוצה לחבר אזורים מרוחקים לאינטרנט; התחנה הבאה: אינדונזיה

מדובר בפרויקט הכדורים הפורחים שאמורים להזרים גישת Wi-Fi לאזורים מרוחקים בעולם ● גוגל הודיעה באירוע שערכה במשרדיה, כי תחל בניסוי של הכדורים הפורחים ברפובליקה

אינטרנט לכולם. Project Loon. אלפבית

Project Loon של אלפבית (Alphabet) החברה האם החדשה של גוגל (Google), עומד לצאת לדרך באזורים שמחוץ לארצות הברית, ויתחיל בשנה הבאה באינדונזיה.

מדובר בפרויקט הכדורים הפורחים שאמורים להזרים גישת Wi-Fi לאזורים מרוחקים בעולם. גוגל הודיעה באירוע שערכה במשרדיה, כי תחל בניסוי של הכדורים הפורחים באינדונזיה.

אלפבית עורכת הסכמים ראשונים, מעין מזכרי הבנה, עם שלוש חברות תקשורת באינדונזיה – Indosat, Telkomsel ו-XL Axiata, כדי להביא את הכדורים הפורחים למקום במהלך השנה הבאה.

"בעוד המרחק הפיזי מארצות הברית לאינדונזיה הוא רב, מצטמצם והולך המרחק הרגשי סביב העולם", אמר מייסד שותף של גוגל ונשיא אלפבית, סרגיי ברין, באירוע שערכה החברה בחצר של מעבדות X – מעבדות החדשנות הסודיות של גוגל, שהפרויקט פותח בהן. "העולם שלנו מחובר, אבל עלינו לעשות יותר".

ברין הציג באירוע כדור פורח, שגודלו כמחצית מהכדור הסופי שירחף בשמים.

השלכות עצומות למדינות המתפתחות

לארבעה מיליארד אנשים אין עדיין חיבור לאינטרנט, בהתאם לנתונים של אלפבית. שינוי המצב הזה עשוי לגרום להשלכות עצומות למדינות המתפתחות. באזורים כפריים תתאפשר גישה לרופאים או לכיתות לימוד באמצעות וידיאו, למשל, ואף עשוי לסייע בשבירת מעגל העוני, גם לפי גישת הקרן של ביל ומלינדה גייטס, בכך שעניי האזורים האלה יוכלו לקבל ולשלוח כסף, היישר ממכשיר הטלפון שלהם.

לפייסבוק (Facebook) יש שאיפה דומה, אך היא מתכננת להנגיש את האינטרנט באמצעות רחפנים. גם אילון מאסק, מנכ"ל Space X מתכנן להשיק לוויינים זולים מנמיכי טוס, כדי לשדר את האינטרנט סביב העולם.

הפרויקט הגדול ביותר בתחום דווקא מיוחס לריצ'ארד ברנסון, שרוצה לבנות תשתית לווינית גדולה כדי לספק אינטרנט מהיר למיליארדי האנשים שעדיין אינם נהנים ממנו.

באמצעות השימוש בכדורים פורחים, תוכל אלפבית להימנע מן הצורך לפרוס רשת של מגדלים סלולריים. "מגדלי התקשורת שאנו בונים הם בגובה של כשני ק"מ, בשמיים, אמר סגן הנשיא של Project Loon, מייק קסידי.

כדורים במקומות שאינם צריכים להיות

הכדורים הפורחים, שפועלים בעזרת סוללות וגם אנרגיה סולארית, ירחפו בסטראטוספירה, במרחק 13 עד 45 ק"מ מעל הקרקע.

הצוות המפתח את הפרויקט ערך ניסויים במהלך השנתיים האחרונות בניו זילנד, ומאז התרחב גם לברזיל ובעמק המרכזי בקליפורניה. גם בסרי לנקה בוצעו בדיקות עם הכדורים, וכעת מצטרפת אינדונזיה לקבוצת הניסויים.

הניסויים בכדורים לא תמיד מצליחים בלי בעיות. אסטרו טלר, מנהל מעבדות גוגל X, סיפר במרץ האחרון, שנאלץ לשלוח צוותים לחוג הארקטי ולאזור הפסיפי הדרומי כדי לאסוף כדורים שנסחפו למקום שאינם צריכים להיות.

"הבדיקות האלה יספרו לנו עד כמה אנו קרובים להשקה מסחרית של הפרויקט", ציין קסידי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים