כנס אינטל: האינטרנט של הדברים – הכוכב הבולט של הארגונים

אירוע IoT Insights של אינטל, השלישי במספר, נפתח אמש (ב') ויעסוק במגמות החמות בתחום

האינטרנט של הדברים - מגמה שתמשיך לצמוח. אילוסטרציה: BigStock

אתמול (ב') בשעות הערב נפתח אירוע IoT Insights של אינטל (Intel), השלישי במספר, שיתקיים במהלך הימים הקרובים. מלבד הצגת חזונה לתחום, תחשוף אינטל במהלך האירוע הדגמה של אסטרטגיית הבית החכם שלה ותערוך "חנוכת בית" של בית חכם זעיר עתידי, שיוצגו בו הדגמות של האינטרנט של הדברים בתחומי הבידור, הביטחון, האוטומציה וקישוריות מכשירים.

כמו כן, תציג החברה את תוצאותיו של מחקר לגבי הציפיות עבור בתים חכמים בשנת 2025.

עוד יישאו דברים באירוע מנכ"ל אינטל, בראיין קרזאניץ', אריק פרי, סגן נשיא של קבוצת IoT באינטל, וחברי ההנהלה הבכירה, שיציגו מגוון רחב של שימושים ופתרונות לעולם האמיתי, טכנולוגיות ומוצרים חדשים, כמו גם שיתופי פעולה עם גורמים שונים בתעשייה, שכולם יחד יפתחו את התחום המדובר.

החל מניטור היעילות האנרגטית של הבתים ועד מציאת פתרונות חדשים ויעילים להזנת האוכלוסייה העולמית – ה"דברים" המחוברים "מגויסים" כדי להשפיע ולשנות את החברה. טכנולוגיות האינטרנט של הדברים נושאות בחובן הבטחות להזניק את החדשנות כמעט בכל תחום בחיינו: בבית, בעבודה ובשעות הפנאי. ההשפעה של האינטרנט של הדברים לא תפסח, כמובן, גם על החדשנות בתחום ה-IT וצפוי כי הוא יהיה מעין קטליזטור, שיניע מגמות שכבר דובר עליהן, כמו טרנספורמציה דיגיטלית והאצת המעבר לענן.

האינטרנט של הדברים – אחד הכוכבים הבולטים

באחרונה הציגה גרטנר (Gartner) תחזיות הצופות את ההשקעות של הארגונים בשנה הבאה, כאשר האינטרנט של הדברים יהיה אחד הכוכבים הבולטים. החברה צופה כי ב-2016 יושקעו 2.5 מיליון דולר מדי דקה ברכישת חומרה עבור האינטרנט של הדברים, ובתוך חמש שנים, בכל שעה יוטמעו מיליון רכיבי חומרה, שישרתו מיליארדי חיישנים שיעצימו את התקשורת ממכונה למכונה. גרטנר צופה כי ארגונים יכפילו את השקעותיהם בתחום זה בתוך חמש שנים.

לפני כמה חודשים הקימה אינטל מעבדת אינטרנט של הדברים במרכז המחקר שלה בחיפה, לצד מעבדות נוספות ברחבי העולם, שנועדו לספק הנחיה וייעוץ לחברות במימוש התחום, כמו גם סיוע בפיתוח מכשור וכלים, תוך ניצול מוצריה ותמיכתה של ענקית השבבים.

לפי הערכות, מספר ההתקנים המחוברים לאינטנרט של הדברים מגיע כבר כיום ל-15 מיליארד, ובשנת 2020 הוא יגיע ל-50 מיליארד.

מזה שנתיים ויותר מתייחסת אינטל לתחום האינטרנט של הדברים כאל ערוץ פיתוח חשוב, בייחוד לאחר שחוותה חולשה יחסית והחמיצה במידת מה את התחום הסלולרי. אינטל מציעה פתרונות מבואה (Gateway), שיוטמעו בחיישנים השונים, ואלה יספקו מסלול מאובטח לנתונים שהחיישנים משדרים – כל הדרך עד לענן. לאחר ניתוח ועיבוד הנתונים, יועבר למשתמשים מידע לשימוש מיידי.

בימים האחרונים הודיעה אינטל כי רכשה את הסטארט-אפ סאפרון (Saffron AI), המפתח פלטפורמת ענן של מחשוב קוגניטיבי, שתפקידה לקלוט נתונים רבים ולייצר מהם תובנות בדרך המחקה את החשיבה האנושית. הקשר לאינטרנט של הדברים ברור.

מערכת אנשים ומחשבים תדווח מן האירוע על ההכרזות והחידושים שתציג החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים