LawGeex: לא מפחדים יותר מחוזים משפטיים

החברה בנתה אלגוריתם עם מנוע שלומד חוזים ומשווה למאגר חוזים אחרים, וכך מאפשר למי שבדק את המסמך לקבל החלטות טובות יותר לגבי סעיפים משפטיים ● פעולות שעד כה היו שייכות לעולם האופליין בלבד מוצאות את עצמן כעת בעולם חדש

צוות LawGeex

כל אחד מאיתנו נתקל בשלב זה או אחר בצורך בחוזה משפטי, בין אם זה בהיבט פרטי, חוזה שכירות לדירה בה אנחנו מתגוררים, הסכם עבודה עם מעסיק, סיכום בין שותפים עסקיים ועוד חוזים רבים אחרים.

יש חשיבות רבה לסיכום המשפטי בין הצדדים, שיכול להשליך רבות על קיום ההסכמות ועל ההבנה של שני הצדדים בצורה דומה לגבי מה שהוסכם.

ישנם רבים אשר מעדיפים לסכם בין עצמם בעל פה או בכתב, ולא לערב ייעוץ משפטי בשל המורכבות שהדבר מביא איתו וכן עלויות כספיות.

שוק החוזים המשפטיים בארצות הברית נמדד ב-300 מיליארד דולר בעולם האופליין, עולם של משרדי עורכי דין שנותנים שירותים ואליו מחלחלת בשנים האחרונות פעילויות אונליין שמבקשות להציע שירותים דומים בעלויות זולות ונוחות יותר.

לקבל החלטות טובות יותר

לתוך החלל הזה נכנסת LawGeex, אשר בנתה אלגוריתם עם מנוע שלומד חוזים ומשווה למאגר חוזים אחרים, ומאפשר למי שבדק את החוזה לקבל החלטות טובות יותר לגבי סעיפים בחוזים משפטיים. המנוע מזהה איזה בעיות יש בחוזה וממה להיזהר, ונותן ללקוח המלצות רלוונטיות. השירות פועל באנגלית, מתרגם מאנגלית לעברית את סעיפי המסמך, ותומך ב-17 סוגי חוזים.

את החברה הקימו נורי בכור, עו"ד עסקי לענייני חוזים ואילן אדמון, טכנולוג. החברה יושבת בתל אביב ועובדים בה כ-12 אנשים. בשיחה עם בכור הוא מרחיב על הפעילות. "השירות שלנו הוא אלטרנטיבה לאנשים שלא היו לוקחים עו"ד בגלל העלויות. הוא נותן תובנות עסקיות ומסביר עם מה עלינו להתמודד. אנחנו מאפשרים לאנשים לקחת עו"ד שיסייע רק בחלק מהעבודה ובכך לחסוך בעלויות", מסביר בכור.

"השירות מוצע כמידע משפטי, מראה סטטיסטיקות כדי לעזור ולקבל את ההחלטה, אבל הוא בפירוש לא מקבל את ההחלטה עבור הלקוח. המידע מוצע כעזרה להתמודדות עם חוזים פשוטים יחסית, המוצר מוצע כרגע חינם, כאשר בהמשך המודל העסקי יהיה מחיר של עשרות דולרים לניתוח של חוזה, ומנוי חודשי מוזל לכמה חוזים".

לשאלה האם הפתרון הינו אוטומטי, עונה בכור כי "הפתרון יהיה בידי מכונה באופן מלא. היום אנחנו פועלים עם גיבוי של עורכי דין שמוודאים שהפתרון פועל בצורה מיטבית. זהו כלי עסקי שנותן תובנות עסקיות מהותיות. השירות יציע גם פניה לעורך דין בעלות נמוכה יותר דרך האתר". עוד מסביר בכור כי "מבחינת תחרות עסקית, בעבר הכל היה אופליין. כיום יש כבר פעילות משפטית אונליין בהיקף של ארבעה מיליארד דולר וזה רק עולה. יש שירותי אונליין לייצור אוטומטי של חוזים שעושים פעילות בסדר גודל ושירות של חיבור לעורכי דין רלוונטיים". לסיכום בכור מסביר כי "המערכת בנויה על חכמת ההמונים, וככל שנראה יותר חוזים כך המערכת תהיה יותר טובה".

החברה הובילה לאחרונה גיוס של 1.6 מיליון דולר.

נקודת מבט

LawGeex פיתחו מערכת לניהול חוזים ונותנים כלים זולים ויעילים לפתרון לפתרונם.

המעבר של עולם המשפטים לעולם האונליין הוא צעד נכון, אמנם מדובר בעולם שמרני שכפוף לרגולציה, אך המעבר הזה בלתי נמנע.

שילוב של טכנולוגיה מוצלחת עם עולם המשפט, יכול לבשר על עידן חדש של יזמות שמצליחה לבנות פלטפורמה מניבה עבור יזמיה ושירות טוב יותר למשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים