Windows 10 – מותקנת כבר על 132 מיליוני מחשבים

Windows 7 עדיין מובילה במירוץ מערכות ההפעלה הפופולריות ביותר, וזאת למרות השדרוג החינמי של המערכת החדשה יותר

Windows 10. עוד תקלה

שלושה חודשים לאחר שהושקה Windows 10, מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft), מציגה נתון המעיד על התקנתה ב-132 מיליוני מחשבי PC ברחבי העולם, זאת לפי ניתוח ספקים עדכני ששחררה חברת המדדים האמריקנית Net Applications. ניתוח הנתונים מראה כי המשתמשים ב-Windows 10, שמיהרו להתקין אותה כבר בשלושת החודשים הראשונים לפעולתה, מהווים כיום 7.9% מכלל מערכות ההפעלה במחשבים אישיים.

ענקית הטכנולוגיה השיקה את מערכת ההפעלה האחרונה שלה ב-29 ביולי השנה, ומאז היא מותקנת על כל מחשב חדש שנרכש עם מערכת Windows. בתום אוקטובר פקעו שלושת חודשי השדרוג החינמיים שהציעה החברה ללקוחותיה שעל מחשביהם פועלות מערכות Windows 7 או Windows 8.1. על פי הנתונים, מערכת ההפעלה החדישה מציגה קצב צמיחה יומי שעמד בחודש אוקטובר על 706 אלף התקנות ביום בממוצע, ומדובר על האטה קלה לעומת קצב הגידול שנרשם למערכת בספטמבר ועמד על 794 אלף מחשבים ביום.

קמפיין אגרסיבי ושדרוג חינמי

קצב חדירה זה הוא מהיר מקצב החדירה של Windows 7, שציינה בתום שלושת חודשי ההשקה הראשונים נתח שוק בן 8.2% מכלל המחשבים הפועלים על מערכת Windows. לקצב המהיר יחסית קשר ישיר, כנראה, לקמפיין האגרסיבי למוצר, שכלל את ההצעה לשדרוג חינמי. בנוסף, הצעה להתנסות בגרסאות Preview של המערכת חודשים לפני השקתה הרשמית, הביאה את Windows 10 אל מיליוני מחשבים. אל אלו חובר שחרורם של דגמי מחשבים חדישים ואטרקטיביים רבים במקביל ליציאת המערכת ובהתאמה לה. ללא ספק, גם הפידבקים החיוביים להם זכתה המערכת בכלי התקשורת ומראשוני המתנסים בה, עשו את עבודת השיווק של ה-Windows 10 ואת ההצלחה בשיווקה.

ובכל זאת, למרות הנתונים המרשימים, Windows 7 נותרה הגרסה הפופולרית והנפוצה ביותר של מערכת ההפעלה ל-PC כיום, עם יותר מ-900 מיליון התקנות, לפי נתוניה של Net Applications. לעומתה, Windows 8 מתגאה "רק" ב-235 מיליון התקנות וה-XP הוותיקה עומדת על 194 מיליון התקנות. בתחתית הרשימה ממוקמת Windows Vista, אשר לה פחות מ-30 מיליון התקנות. ואולם נראה שיש למיקרוסופט עדיין לאן לשאוף – היעד שאליו מכוונת החברה הוא מיליארד התקנות ל-Windows 10 עד לשנת הכספים 2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים