סטפן שול, אינפור: "ניקח אחריות על האפליקציות הקריטיות של לקוחותינו"

הכוונה הזו של החברה מתגלמת באסטרטגיית הענן שלה, שנקראת Lift and Shift, אותה השיקה מוקדם יותר השנה ● שול אמר עליה: "כשאנחנו אומרים לחברה מסוימת שאנחנו הולכים להעביר אותה לענן, התהליך מחולק לשניים; הרמה לענן, והתאמה למצב החדש"

סטפן שול, נשיא אינפור

"אנחנו רוצים לקחת אחריות על האפליקציות הקריטיות של הלקוחות שלנו, ולעשות את זה בצורה כזו כך שהם לא יצטרכו לשנות שום דבר ולעדכן אותן כל הזמן". כך אמר סטפן שול, הנשיא של אינפור (Infor) באירוע הפתיחה של כנס Inforum Europe 2015 – הכנס השנתי של החברה שנערך בפריז.

הכוונה הזו של החברה מתגלמת באסטרטגיית הענן שלה, שנקראת Lift and Shift, אותה השיקה מוקדם יותר השנה ועליה שול הסביר: "כשאנחנו אומרים לחברה מסוימת שאנחנו הולכים להעביר אותה לענן, התהליך מחולק לשניים; ה-'ליפט', שזו ההרמה לענן, לוקח בין ארבעה לשישה שבועות, ואנחנו שומרים על יציבות דרך העלאה מיידית של האפליקציות לענן – העבודה ממשיכה כי על הענן ניתן למצוא את מערכות ה-BAAN, ה-System i, ה-M3 וה-Movex. ברגע שהחלק הזה נגמר, מגיע החלק של ה-'שיפט', שלוקח בין חודשיים לשנתיים, שבו אנחנו מתאימים את הכל למצב החדש (ולמערכות מתווסף ה-LN). בתום השנתיים מותקנת אצל הלקוח Infor CloudSuite מלאה שממשיכה להתחדש".

שותפת הענן של אינפור, הדגיש שול, היא AWS (ר"ת Amazon Web Services), שכן מדובר בפלטפורמה שהכי מתעדכנת ועם הכי הרבה אופציות, חדשנות וביטחון (Security).

"היתרונות של השיטה הזו הן קודם כל חדשנות מהירה יותר וקבלה של גישה לכלים ברמה הגבוהה ביותר בעולם, כמו גם ההתאמה שמתבצעת בין השדרוג לצרכים העסקיים של הלקוח", הסביר שול. "אבל הדבר החשוב ביותר אולי – זה שיש תמיכה במערכות הקיימות אצל הלקוח במהלך כל תקופת התהליך".

שול נתן גם מספר נתונים על החברה כדי להראות את ההתקדמות במהלך חמש השנים האחרונות – התקופה בה הוא נמצא בתפקידו (הוא קיבל את המינוי לנשיא בחודש דצמבר 2010 – ע"פ): תוספת של 45 מיליון משתמשים בענן, גידול של שלושה מיליארד דולרים הכנסות, תוספת של 17,260 לקוחות חדשים, ויותר מ-75 אלף לקוחות, כשמספר המדינות שמהן יש גישה לענן עולה על 96.

צ'רלס פיליפ, מנכ"ל אינפור

צ'רלס פיליפ, מנכ"ל אינפור

אחרי שול, עלה לבמה צ'רלס פיליפ, מנכ"ל החברה, שסיפר על הדרך בה משקיעה אינפור הון בכדי להשתפר. כך למשל, מבחינת מותג, עלה הכיסוי התקשורתי שלה ב-63% בשנת הכספים 2015. פעילות מעניינת נוספת של אינפור היא ה-EAP (ר"ת Education Alliance Program), תוכנית חינוכית שבה שותפים עשרה מוסדות, שישה ארגוני חברים, שישה שותפי חינוך, יותר מ-150 בתי ספר, ומבחינת התלמידים – הרי שכרגע מכשירים בה שבעה פרופסורים, יותר מ-300 סטודנטים שלומדים ויותר מ-160 אנשי מנהלה והוראה – והנתון שאותו פיליפס אומר בגאווה הגדולה ביותר – חמישה מתוך הבוגרים של התוכנית כבר עובדים באינפור.

פיליפס גם נתן הצצה לתפיסה הטכנולוגית של אינפור, המתמחה כידוע בתוכנות לענפי התעשייה השונים, ואיך היא רואה את שוק המחשוב מהבחינה הזו. "אנחנו נמצאים בעידן שבו השאלות הטכנולוגיות משתנות – זה כבר לא 'איך אני הופך רכיבים למכונית' – אלא 'איך אני מספק תחבורה כשירות'". מדובר, כמו שפיליפס מסביר, על "מחשוב ללא שרתים (Server less computing)". התשתית עצמה הופכת לשירות, כמו חשמל או מים בבית.

"המחשבה היא אוטומציה של ה-IT. אפליקציה יכולה להיבנות ואפשר להשתמש בה בהתאם לצורך הספציפי שלה – בלי לפחד מבעיות של שרתים – עם המשאבים בשיתוף הפעולה שלנו עם אמזון (Amazon). מדובר על אפליקציות שיוכלו להשתמש בכוח מחשוב בהתאם לדרישה, ושלא נצטרך לבנות עבורה תשתית מיוחדת – וכשהיא מסיימת את התהליך, המשאבים 'יחזרו' למקור", הוסיף פיליפס. עוד הוא הסביר כי העתיד טמון במחשוב בלתי מוגבל ואחסון בלתי מוגבל. יש מחשב-על בשמיים, לו אנחנו קוראים הענן, והאפליקציות לא צריכות להתחשב בנפח האחסון. לא צריך לבנות דטה סנטר בשביל דברים קטנים – לרוב אפשר להשתמש בענן בשביל הדברים שפעם היו משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים