אור יצהר, גטר: "עיר חכמה היא עניין של שליטה ובקרה"

"יש ריבוי מסכים ויכולת הפעולה של אחראי המשמרת היא די מוגבלת", אמר יצהר, מנהל תחום תקשורת בחברה ● "אולם אפשר אחרת - ניתן להגיע למצב בו ניתן יהיה להתריע מראש מה עומד לקרות", הוסיף

אור יצהר, מנהל תחום התקשורת בגטר. צילום: קובי קנטור ז"ל

"עיר חכמה היא עניין של שליטה ובקרה, אלא שכיום יש ריבוי מסכים ויכולת הפעולה של אחראי המשמרת היא די מוגבלת. אולם, מצב זה אינו מחויב המציאות – אפשר אחרת", כך אמר אור יצהר, מנהל תחום תקשורת בגטר. "ניתן להגיע למצב בו ניתן יהיה להתריע מראש מה עומד לקרות".

יצהר דיבר במסגרת כנס IT מוניציפאלי 2015, שהופק על ידי אנשים ומחשבים. הכנס נערך שלשום (ב') במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהרשויות המקומיות ומומחים נוספים, ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי יצהר, "בעיר חכמה יש כמה מערכות שיכולות לעבד את המידע המתקבל, כולל כרייה וקבלת מודיעין. כל מה שעד עכשיו היה נחלת גופי הביטחון – עובר לרשויות המקומיות".

הוא ציין כי גטר משווקת בישראל את מצלמות האבטחה של קאנון (Canon) היפנית, המתמחה בפתרונות הדמיה, צילום ודפוס. קו מוצרים זה מתווסף למוצרים של קאנון אותם גטר כבר משווקת, ביניהם סורקים, מצלמות, מכונות דפוס בפורמט רחב ומכונות דפוס תעשייתיות.

"מצלמות האבטחה של קאנון מספקות יכולות ניתוח וידיאו מתקדמות, בסביבות בהן נדרשת רמת אבטחה מוגברת", אמר יצהר. "מצלמות הרשת (IP) מותאמות לסביבה פנימית וחיצונית וכוללות כלים לניתוח של המידע בזמן אמת. הן נתמכות על ידי תוכנות ניהול מתקדמות חיצוניות אחרות. כך, הן לא רק מכוונות לאזור מסוים, אלא שולטות בכל מקום. לדוגמה, ניתן לסמן חפץ נייח מסוים שמתקבלת התראה בכל פעם שהוא זז, כי הוא לא היה אמור לזוז. אם יש חדירה בשער, מתקבלים נתונים על הכיוון שממנו היא הגיעה".

יצהר ציין שמחקרים צופים שהיקף שוק המעקב מבוסס מצלמות הרשת צפוי להשליש את עצמו עד סוף העשור ולעמוד על יותר מ-40 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים