מיקרוסופט הודיעה על צמצום נפח האחסון – משתמשי OneDrive זועמים

שינוי המדיניות מהווה מכה קשה למשתמשיה, שהתרגלו לפעול מול השירות בבטחה ובנוחות, ואפשר שהנפח החדש לא יספק את צורכיהם ● 15 ג'יגה-בייט בחינם, יהפכו בקרוב ל-5 ג'יגה-בייט בלבד ● אך הסבל למשתמשי Office 365 הוא אף גדול יותר

הולך וקטן. OneDrive

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה למשתמשי OneDrive, שירות אחסון האונליין שלה: "בקרוב נצמצם את נפח האחסון החינמי שקיבלתם". כיום מציעה ענקית הטכנולוגיה נפח אחסון בן 15 ג'יגה-בייט בחינם, והשינוי יעמיד את מקום האחסון החינמי על 5 ג'יגה-בייט בלבד. בנוסף תבטל החברה את ההטבה שהונהגה ללקוחות אשר גיבו את התמונות מהניידים שלהם אל השירות ותחדל להעניק את מקום האחסון בנפח 15 ג'יגה-בייט במתנה.

השינויים, כך מסרה החברה, ייכנסו לתוקף בתחילת שנת 2016, ולאחר מכן יוכלו המשתמשים להוסיף ולשמור על החומרים בשרתיה של מיקרוסופט במשך שנה נוספת, אך לא יוכלו לצרף עוד תכנים חדשים.

במסגרת השינויים העתידיים יבוטלו גם את ההטבה של נפח האחסון ללא הגבלה למשתמשי Office 365 והצבת מגבלת נפח על טרה-בייט אחד. החברה תחדל מלשווק את חבילות האחסון בנפחי 100 ו-200 ג'יגה-בייט, ואלו יהיו זמינות בעבור משתמשים קיימים בלבד. כעת תציע החברה חבילות בנפח 50 ג'יגה-בייט ואלו יעלו שני דולרים לחבילה לחודש. בנוסף מציעה החברה ללקוחות מנוי לשנה אחת ללא תשלום ב-Office 365 הכולל נפח של טרה-בייט אחד לאחסון.

אי אפשר לסמוך על יושרת המשתמשים

בתגובה לבשורה ניכר כי משתמשי OneDrive כועסים. המשתמשים, שהורגלו במצב הקיים, מתקוממים כנגד הודעת החברה שיצאה השבוע בדבר שינוי מדיניות נפח האחסון בשירות, מכנים את השינוי בגידה ותוהים מדוע עליהם לסבול בגלל העומס שקומץ משתמשים מסב למערכת. "למה להעניש משתמשים שגרתיים ונורמטיביים בגלל מעטים שמנצלים את המערכת שלכם עם תכנים שאפשרי שהם אפילו לא חוקיים"? שאל אנונימי בתגובה אופיינית להודעת החברה מרדמונד בבלוג שלה, שהביאה לכ-600 תגובות נרגזות נוספות מצד משתמשים רבים.

בפוסט הבהירה מיקרוסופט את הסיבות לשינוי המדיניות וכתבה: "עקב מספר מקרים שבהם ניצלו לקוחות את נפח האחסון ללא הגבלה שאפשרה החברה – למשל, לקוח שאחסן את אוסף הסרטים שלו בנפח 75 טרה-בייט – החלטנו כי במקום להידרש לתסריטי גיבוי קיצוניים מעדיפה החברה להתמקד באספקת שירותים פרודוקטיביים למשתמשי OneDrive".

"החברה סמכה באמת בעניין על יושרת המשתמשים", הסביר פטריק מורהד, אנליסט ראשי ב-Moor Insights & Strategy, בראיון שהעניק ל-Computerworld. "הדברים נוגדים את תפישת עולמה של מיקרוסופט ואת המדיניות שלה בנוגע למוצריה, שהם תמיד וקודם כל מחויבות", סינגר מורהד על ענקית החומרה.

שינוי מדיניות נפח האחסון החינמי בשירותי OneDrive מהווה מכה קשה למשתמשיה, שהתרגלו לפעול מול השירות בבטחה ובנוחות, ואפשר שהנפח החדש לא יספק את צורכיהם. למתעניינים במעבר לשירותים דומים של המתחרות כדאי לדעת כי גוגל (Google) – האויבת המיתולוגית של מיקרוסופט – מציעה נפח אחסון ללא מגבלת גודל בחינם, למגבים לשירותיה תמונות מהטלפון החכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים