סקר: יותר ויותר סטודנטים רוצים לעבוד בסטארט-אפ

מדובר בעלייה ל-40% לעומת 18% בשנה שעברה - כך עולה מסקר של ג'ון ברייס הדרכה, שנערך לקראת שבוע אורקל 2015 ● המגזרים הפופולריים ביותר הם סייבר, אינטרנט ומובייל, כשהפיננסים, התקשורת והמגזר הציבורי - אאוט

הסטודנטים רוצים להיות סטארט-אפיסטים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

עלייה משמעותית בשיעור הסטודנטים שרוצים לעבוד בחברת סטארט-אפ – כך עולה מסקר שפרסמה ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס. על פי הנתונים, מדובר ב-40% לעומת 18% בסקר שנעשה אשתקד. מתוכם, 27% רוצים להקים את הסטארט-אפ בעצמם ו-42% שוקלים זאת כאופציה לעתיד.

ענו על הסקר 258 סטודנטים, בני 20 עד 30, גברים ונשים כאחד. הוא נערך לקראת פתיחת שבוע אורקל 2015 – אחד האירועים המרכזיים של קהילות ה-IT וההיי-טק בישראל, שיתקיים בין ה-15 ל-19 בחודש זה.

מהנתונים עולה כי המגזרים הפופולריים ביותר הם סייבר, אינטרנט ומובייל, עם 80%, כשהפיננסים, התקשורת והמגזר הציבורי זוכים לאחוזים בודדים. כמו כן, הסטודנטים מודעים בהחלט לקושי ולאתגרים הרבים בהקמת סטארט-אפ. הם ציינו כקושי המרכזי המצאת רעיון מעניין ותופס (80%). לאחר מכן הם דירגו את החשש לחיות חסר ביטחון כלכלי בתור סטארט-אפיסט (79%); מציאת שותפים עסקיים (49%); חשש לקושי במציאת משקיעים (48%); קושי במציאת עובדים טובים (33%); ושיווק המוצר (שוב – 33%).

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומייסד שותף של שבוע אורקל 2015, אמר כי "העלייה במספר הסטודנטים המייעדים את עצמם לתעשיית הסטארט-אפים מעודדת ומצביעה על כך שהדור הטכנולוגי הבא הוא בעל רוח יזמות. לצד החשיבות בהדרכה ובהכשרה של עובדי העתיד בהיי-טק, מתחדד הצורך הדחוף להתאים את המערכות במדינה – הן מבחינת החינוך הטכנולוגי, שצריך להתחיל משלב בתי הספר, והן מבחינת הסרת חסמים העומדים בפני היזמים העתידיים. עתידה הכלכלי של ישראל תלוי במידה רבה ביזמים הללו”.

שבוע אורקל מושך אליו בכל שנה אנשים במגוון מקצועות התוכנה – עובדים, מומחים ומנהלים. הכנס, שיחגוג הפעם 22 שנים להיווסדו, הוא פרי שותפות ארוכת שנים בין אורקל ישראל לג'ון ברייס הדרכה.

המשתתפים בשבוע אורקל ייהנו ממגוון רחב של עשרות סמינרים מקצועיים, סדנאות העשרה וכמובן – נטוורקינג. בפעם הראשונה השנה, הכנס כולל יומיים של סדנאות לאחר אירוע (After Event Workshops), שיתקיימו בבית ג'ון ברייס בתל אביב. הסדנאות יאפשרו למשתתפים לגעת בטכנולוגיה ולהתנסות ביכולות כגון Java 8 Streams ו-Full stack development.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים