"המהפכה הדיגיטלית בעיצומה – ודורשת יותר השקעה בטכנולוגיה"

"ארגונים נדרשים לבצע שינוי מהותי בדרך שבה מתכננים את מערכות המידע - גם כלפי פנים הארגון והן כלפי הלקוחות", אמר מרנפלד בראיון לאנשים ומחשבים ● חלק ב'

12/11/2015 19:02
אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף יישומי SaaS באורקל ישראל. צילום: פלי הנמר

"ארגונים הופכים דיגיטליים יותר – הן כלפי הלקוחות והן כלפי המשתמשים. הם נדרשים לבצע שינוי מהותי בדרך שבה מתכננים את מערכות המידע – גם כלפי פנים הארגון והן כלפי הלקוחות. המהפכה בעיצומה והיא דורשת יותר השקעה בטכנולוגיה", כך אמר אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף יישומי SaaS באורקל (Oracle) ישראל.

מרנפלד אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שהתקיים במהלך כנס OpenWorld 2015 של החברה, שהתקיים באחרונה בסן פרנסיסקו, בהשתתפות כ-50 אלף איש, 150 מהם בכירים מישראל.

בחלק הראשון של הראיון, שפרסמנו אתמול (ד'), אמר מרנפלד כי "המודל הכלכלי-טכנולוגי של העולם הישן קורס לנגד עינינו". הוא הרחיב על ההכרזות שביצעה אורקל במהלך האירוע, שרבות מהן היו בתחום שבו הוא עוסק. בחלק זה הוא מוסר מהתובנות שלו על אחת המגמות הבולטות בעולם המחשוב הארגוני: הפיכת הארגונים לדיגיטליים.

לדבריו, "ארגונים שמצטרפים למהפכה הדיגיטלית מקבלים החזר השקעה מהיר יחסית, בדמות הורדת עלות המכר וחשיפה גדולה יותר ומדויקת יותר לקהל הלקוחות. כמו כן, יעילות העובדים עולה כתוצאה משימוש באפליקציות יותר יעילות, ידידותיות ואינטואיטיביות".

מרנפלד ציין כי המהפכה הדיגיטלית מתרחשת "כתוצאה משינויים דמוגרפיים וטכנולוגיים מואצים. 68% מהצרכנים דורשים חוויית לקוח אחידה, קלה ואינטואיטיבית בכל ערוץ תקשורת. לדור הנוכחי יש זיקה חזקה לטכנולוגיה ולחוויית לקוח מתקדמת. כמו כן, 90% מהצרכנים מצפים לגישה מידית למידע אודות תכונות המוצרים, שישפיע על הבחירות שלהם. העובדות הללו נכונות הן ברמת הארגון מול הלקוח (B2C) והן ברמת הארגון בתוך עצמו (B2B)".

מימין: מרנפלד ומיה אורמן, הבעלים והמנכ"לית של ORAplayer, יצרנית ישראלית של יישומי ענן לניהול מידע

מימין: מרנפלד ומיה אורמן, הבעלים והמנכ"לית של ORAplayer, יצרנית ישראלית של יישומי ענן לניהול מידע

"בכלל, ההתנהגויות בעולם ה-B2B נעשות דומות מאוד לאלה שבעולם ה-B2C", אמר. "גם עובדי הארגון יעברו מהפך: התחזית אומרת שעד 2020, לפחות 50% מהם יהיו מדור ה-Y, והם מצפים גם מארגונים לדבר בשפה שהם מבינים. כחלק מזה, הם מצפים לאפליקציות ארגוניות פשוטות, שעובדות בצורת Native על גבי מכשירים ניידים למיניהם".

מהו המסר של אורקל למנמ"רים בישראל?
"המסר הוא שעליהם לשים לב למספר תופעות כלכליות, דמוגרפיות וטכנולוגיות שמשפיעות על עולם המחשוב הארגוני:

ראשית, מחקר של S&P קובע כי בין השנים 2008-2015, ההכנסות של חברות גדלו רק ב-1% (!) בעוד שהרווחים גדלו ב-5%. כלומר, התאגידים הגדילו רווחים על ידי הורדת הוצאות, שמשמעותה לחץ להקטנת תקציבי IT. ההערכה היא שהוצאות המחשוב קטנו באותה התקופה ב-5%.

שנית, לא ניתן להמשיך לקיים את מודל המחשוב המתבסס ב-100% על אפליקציות On Premise כמו שהוא. המודל הזה 'אוכל' את רוב תקציב ה-Opex של הארגון, עקב הכסף הרב שנדרש לתחזוקה של אותם היישומים.

המסר העיקרי שלנו הוא שאורקל מתכוונת להוביל עשור של מעבר ליישומי ענן. זהו מעבר הדרגתי, שמתבצע כשבדרך יש עולם של מערך יישומים היברידי, שבו ה-On Premise חי לצדו של הענן. אורקל בונה את אפליקציות הענן על מנת לחיות לצד אפליקציות On Premise – הן שלה והן של המתחרים. בסוף הכול יעבור לענן אבל כמו שלארי אליסון אומר, זה יארך עוד עשור לפחות".

לסיום ציטט מרנפלד את מארק הרד, המנכ"ל המשותף של אורקל, לצידה של צפרא כץ: "סוויטות של תוכנה כשירות הן העתיד; יהיה קיום במשותף של יישומי ענן ו-On Premise; עד 2025, כ-80% מהיישומים יהיו בענן, כל סביבות הבדיקות והפיתוח יהיו בטכנולוגיה זו, כמעט כל המידע הארגוני יהיה בענן, שאף יהיה הסביבה המאובטחת ביותר, וב-2025, שני ספקי תוכנה כשירות מרכזיים יחלשו על 80% מהשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים