האפיפיור פרנציסקוס מתריע שהסמארטפונים מעמידים בסכנה את חיי המשפחה

לדעתו של האפיפיור, הישיבה המשפחתית סביב שולחן ארוחת הערב היא התמונה הבסיסית של ה-"ביחד" והשיתוף - אבל כיום, לדבריו, החוויה הזאת נהרסת בידי הטכנולוגיה

פחות זורם עם הטכנולוגיה. האפיפיור פרנציסקוס

הוראה מגבוה: הכס הקדוש מבקש לסלק את ה-iPhone משולחן ארוחת הערב המשפחתית.

בנאום שנשא בסוף השבוע בוותיקן, ציין האפיפיור פרנציסקוס, ששולחן ארוחת הערב המשפחתית הוא המקום שבו חוות משפחות את תחושת ה"ביחד", אבל זה עלול להיהרס בגלל התעסקות יתר בטכנולוגיה המודרנית.

"משפחה שכמעט אף פעם לא סועדת יחד, או שאינה מקיימת שיחות סביב השולחן, אלא עסוקה בצפייה בטלוויזיה או בסמארטפון, היא לא ממש משפחה", הכריז האפיפיור בפני עולי הרגל בכיכר סט. פטר. "כאשר הילדים סביב השולחן מתעסקים במחשב או בטלפון ולא מקשיבים זה לזה, זו אינה משפחה".

לדעתו של האפיפיור, שהביע אותה ביותר מנאום אחד שלו, הישיבה המשפחתית סביב שולחן ארוחת הערב היא התמונה הבסיסית של ה"ביחד" והשיתוף. אבל כיום, לדבריו, החוויה הזאת נהרסת בידי הטכנולוגיה, כמו אימיילים, מדיה חברתית וסמארטפונים. הוא הודה שהטכנולוגיה המודרנית גם סייעה למשפחות להיות בקשר סביב העולם, אך טען, כי "האתגר הגדול העומד מולנו כיום הוא ללמוד שוב איך לדבר זה עם זה, ולא רק לייצר ולצרוך מידע".

בעבר, הסביר האפיפיור באחד מנאומיו, מדוע הוא מתייחס דווקא לשולחן הארוחה: "ישו קיים סעודה עם חבריו. שולחן הסעודה מתקשר לסעודה האחרונה שבה מסר ישו לתלמידיו את צוואתו הרוחנית וייסד את הקידוש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים