צינגואה יוניגרופ תשקיע 47 מיליארד דולר בבניית אימפריית שבבים

יו"ר החברה, זאו ווייגו, אמר כי הם החלו במשא ומתן עם חברה אמריקנית המעורבת בתעשיית השבבים, וכי ההסכם אמור להיחתם בתחילת החודש הבא

בדרך לאימפריית שבבים? צינגואה יוניגרופ

צינגואה יוניגרופ (Tsinghua Unigroup) הסינית מתכננת להשקיע 300 מיליארד יואן, שהם 47 מיליארד דולר, בחמש השנים הקרובות במטרה להפוך ליצרנית השבבים השלישית בגודלה בעולם.

החברה נמצאת בבעלות אוניברסיטת צינגואה, והכנסותיה בשנה האחרונה הסתכמו ב-12.3 מיליארד יואן (כשני מיליארד דולר).

לפי חברת המחקר IHS, הכנסות חברות השבבים בכל העולם הסתכמו בשנת 2014 ב-355 מיליארד דולר. במקום הראשון נמצאת אינטל (Intel), שמכירותיה הסתכמו בקרוב ל-50 מיליארד דולר. שניה ניצבת סמסונג (Samsung) עם 38 מיליארד, ובמקום השלישי עומדת קוואלקום (Qualcomm) עם 19 מיליארד.

יו"ר החברה, זאו ווייגו, אמר לרויטרס (Reuters) כי צינגואה יוניגרופ החלה במשא ומתן עם חברה אמריקנית המעורבת בתעשיית השבבים, וכי ההסכם אמור להיחתם בתחילת החודש הבא. הוא לא מסר עוד פרטים אך אמר כי רכישת מניות רוב בחברה זו אינו סביר, בשל הרגישות של ממשלת ארצות הברית לכל קשר עם סין בתחומי הטכנולוגיה המתקדמת.

"אם לא נהיה אחת משלוש החברות הגדולות בתחום, יהיה לנו קשה לפתח את העסקים בתעשיית השבבים", אמר זאו המצטט נתון שלפיו סין מייבאת את מרבית השבבים הנדרשים לה, ומשלמת על כך יותר כסף מאשר על נפט גולמי מדי שנה.

חיזוק תעשיית השבבים המקומית

בשנתיים האחרונות פועלת סין לחזק את תעשיית השבבים המקומית, ורואה בכך תחום בעל עדיפות אסטרטגית. סין מקווה לסיים את תלותה בשבבים מתוצרת חוץ ומבקשת לבנות צבא מודרני ודיגיטלי, שישתווה לצבאות המתקדמים ביותר במערב. כיום נאסר עליה לרכוש שבבים בטכנולוגיות מתקדמות בדיוק מהסיבה הזו.

צינגואה יוניגרופ הוציאה למעלה מ-9.4 מיליארד דולר ברכישות ובהשקעות בסין ומחוצה לה בשנתיים האחרונות, לרבות רכישת חברת אחסון הנתונים האמריקנית הוותיקה, ווסטרן דיגיטל (Western Digital), ורכישת Powertech Technology מטאיוואן. החברה נמצאת במו"מ לשיתוף פעולה עם ענקית שבבי זיכרון להקמת מפעל שבבים חדש בסין בעלות של 90 מיליארד יואן. ההסכם יקל על צינגואה לרכוש קניין רוחני הדרוש לייצור שבבי זכרון.

מרכישותיה של החברה ניתן לראות כי צינגואה מבקשת להתמקד בתחום הזכרונות ופחות בתחום המעבדים. בעיקר היא צפויה להיות גורם משפיע בתחום זכרונות ה-NAND, שכיום שולטות חמש יצרניות הזכרונות הגדולות ב-90% מהשוק.

באוגוסט היא ניסתה לבצע השתלטות בשווי של 23 מיליארד דולר על ענקית הזכרונות האמריקנית מיקרון (Micron), עסקה שנדחתה על ידי היצרנית מאיידהו בשל החשש לסכן את הבטחון הלאומי. הכישלון ברכישת מיקרון מראה כי היא מבקשת להתרחב בתחום שבבי זכרון ה-NAND המשמשים לאחסון מוזיקה, תמונות ונתונים אחרים במכשירים ניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים