פייסבוק – מרשת חברתית לרשת ממש חברתית

לאחר הפעלת ה-Safety Checks, שהוכיח את ביצועיו החברתיים בזמן מתקפת הטרור בפריז, השיקה לאחרונה החברה כלי חדש שמטרתו לסייע לעמותות ללא מטרות רווח, לגייס תרומות כספיות

חברים לנצח. הרשת החברתית

פייסבוק (Facebook) מראה סימנים לכך שהיא באמת ובתמים חברתית, או לפחות מתכוונת להיות. לאחר הפעלת הכלי לאיתור נעדרים בעתות אסון, ה-Safety Checks, שהוכיח את ביצועיו החברתיים בזמן מתקפת הטרור בפריז, השיקה לאחרונה החברה כלי חדש שמטרתו לסייע לעמותות (ללא מטרות רווח) לגייס תרומות כספיות.

בנוסף שיפרה החברה את כפתור התרומה שלה (Donate button) שאמור לעזור לעמותות להגיע אל תורמים ותומכים חדשים. כלי התרומות, אשר מתפקד כדף בפני עצמו, מציע לעמותות דרך לספר את הסיפור שלהן ולקדם את המטרה שלשמה הן פועלות, כמו גם להפיץ את הפנייה לתורמים פוטנציאליים ולגייס כספים למענה.

על אף שפייסבוק הציעה למעשה לחברי הרשת אפשרות להרמת תרומות כבר משנת 2013, היא כאמור חידשה כעת את הכפתור והפכה לזמינה את האפשרות להוסיף אותו לפוסטים, כך שלמעשה עכשיו תהיה האפשרות לתרום קלה יותר, ותסתייע גם מבלי שהגולשים יצרכו לעזוב את העמוד שבו הם נמצאים. "אנחנו רוצים לגרום ליותר אנשים, באופן ספונטני ולא מתוכנן מראש, להתגייס ולהעביר כספי תרומה לארגונים הללו". כך אמרה נעמי גלייט, סמנכ"לית ניהול מוצר בחברה, ל-TechCrunch.

כרגע מריצה פייסבוק את גרסת הבטא של הכלי בשיתוף פעולה עם 37 עמותות, שביניהן נכללות למשל: Mercy Corps, National Multiple Sclerosis Society ו-World Wildlife Fund.

לקוראים הישראלים שאמונים על גיוס כספים לעמותות, נבשר שבינתיים הכלי אינו פועל ברשת בארץ. בהמשך הדרך, מתישהו במהלך השנה הבאה, תהפוך פייסבוק את הכלי לזמין גם מחוץ לארצות הברית, ואז יוכלו עוד עמותות רבות ברחבי העולם ליהנות ממנו. ואולם – במידה שהכלי יצליח להעלות מהותית את סך התרומות – ייתכן שבעתיד תהפוך המטרה את עורה ותשנה את מהות הכלי כך שיענה לצרכים של גופים וארגונים שונים להשקת מיזמים חדשים באמצעות גיוס כספים. או אז עשויה פייסבוק להתחרות ראש בראש עם Kickstarter והשמחה, לפחות בעבור מגייסי הכספים, תהיה כפולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים