מיקרוסופט מתכווננת לגישה חדשה והוליסטית לאבטחה ארגונית

החברה משקיעה מאמצים גדולים וכסף גדול לא פחות בבניית פלטפורמה שמשלבת זיהוי, תגובה ומגננה בכל הנוגע למתקפות סייבר

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. צילום: פלי הנמר

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט (Microsoft) משקיעה מאמצים גדולים וכסף גדול לא פחות בבניית פלטפורמת אבטחה הוליסטית שמשלבת זיהוי, תגובה ומגננה בכל הנוגע למתקפות סייבר. כלי חדש שפיתחה מובנה כחלק מ-Windows 10 ,Office 365 ,Azure ו-Microsoft Enterprise Mobility Suite, וזאת לצורך סיוע לחברות למגן את הנתונים שלהן, לא משנה היכן הם מאוחסנים.

בדברים שנשא ב-Microsoft Government Cloud Forum, שהתקיים בוושינגטון שלשום (ג'), התייחס מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, לכך שהיא מוציאה יותר ממיליארד דולר בכל שנה לצרכי מחקר ופיתוח אבטחה למוצריה. זאת, משום ש-"אבטחה חייבת להיות חלק מליבת מערכת ההפעלה שבה משתמשים ארגונים", לדבריו.

הענקית מרדמונד הציגה על הבמה כיצד מערכת ההפעלה האחרונה שלה, Windows 10, וכן ה-Microsoft Passport, ה-Windows Hello וה-Credential Guard, מספקים אימות מאובטח ומשולב עם ה-Azure Active Directory. בנוסף, היא הציגה איך הכלי לניתוח איומים מתקדמים מסוגל לזהות מתקפות סייבר שכוללות דפוסי התחברות חריגים. כמו כן, הודגם באילו אופנים יכולה החבילה הניידת של מיקרוסופט לארגונים להיות שימושית לניהול דטה ואפליקציות במכשירי המובייל ולפעול עם Microsoft Intune ו-RMS (ר"ת Azure Rights Management Services) לצורך מניעת תקריות דליפת מידע.

מיקרוסופט לא לבד

החברה עובדת עם שותפות מהתעשייה להטמעת אפליקציות צד שלישי ושירותים למוצריה. למשל, ה-Azure Security Center, שנמצא כיום בשלב תצוגה פרטית מקדימה, מאפשר למשתמשים להטמיע זיהוי איומים וטכנולוגיות מגננה אל התשתית מבוססת הענן של מספר ספקיות. בין אותן חברות ניתן למצוא את אימפרבה (Impreva), טרנד מיקרו (Trend Micro), צ'ק פוינט (Check Point), סיסקו (Cisco) ו-F5.

גם Box, ה-Fiori של סאפ (SAP) ואדובי (Adobe) יספקו אפליקציות לאנדרואיד (Android) ול-iOS המוטמעות עם ה-Microsoft Intune – פלטפורמת ניהול מכשירי המובייל מבוססת הענן של מיקרוסופט. למעשה, הענקית מרדמונד יצרה מרכז אבטחת סייבר, המאפשר פעולה משולבת של מומחים לאבטחה מהיחידות השונות בחברה. המומחים הללו פועלים יחדיו למציאת פתרונות לאיומי אבטחה, אך לצד פעולה זו לבניית מערך אבטחה הוליסטי שמספק מענה שלם יותר, שבו הן ישתמשו במוצרי החברה והן יחלקו את פעולתו עם שותפות.

כדי לשרת טוב יותר את הלקוחות הארגוניים שלה, יצרה מיקרוסופט בנוסף יחידה מאורגנת לאבטחה המכונה Microsoft Enterprise Cybersecurity Group. תפקידיה הם לספק שירותי הגנה ואבטחה, לנטר ולשמור מפני איומים, ולהגיב לתקריות ומתקפות סייבר. האסטרטגיה החדשה, המתמקדת באבטחה תפעולית, היא "השינוי הבולט הגדול ביותר שהתרחש בתוך מיקרוסופט במטרה להביא אותנו לאיתור פתרונות חדשים וטכנולוגיות חדשות שבסופו של דבר יסייעו לנו לאבטח באופן מושלם את סביבת העבודה", אמר נדאלה לקהל שומעיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים