מי הם ההאקרים המסתוריים שמתכוונים להפיל את דאעש?

הקבוצה המחתרתית, Ghost Security Group, המורכבת ממומחי מחשוב ואנשי ביון לשעבר, עקבה אחר חשבון הטוויטר המקושר למדינה האיסלמית במשך חודש בלבד, ועל אף שנרשמו אליו רק מעט משתמשים, העוקבים זיהו כי חלק ניכר מהם היו בכירים בארגון

לא מכירים אותם אבל לגמרי בעדם. Ghost Security Group

ביולי האחרון צץ איום שהופיע בחשבון טוויטר (Twitter) המקושר לדאעש אשר לו עוקבים מעטים. בהודעה שפורסמה בחשבון נטען כי מתקפת טרור על אתר נופש בחוף הים בתוניסיה עתידה להתרחש. חודש קודם לכן מתקפה דומה הביאה למותם הטרגי של 38 אנשים. ייתכן שההודעה הזו לא הייתה זוכה להתייחסות כלל, אלמלא חבורת ההאקרים המכונה Ghost Security Group – ארגון של האקרים אשר חבר לגופי מודיעין של מדינות המערב למלחמה כנגד דאעש – שפעלה כדי להאיר את תשומת לבם של ולסכל אותו.

הקבוצה המחתרתית, המורכבת ממומחי מחשוב ואנשי ביון לשעבר, עקבה אחר חשבון הטוויטר המקושר לדאעש במשך חודש בלבד, ועל אף שלחשבון נרשמו רק מעט משתמשים, העוקבים זיהו כי חלק ניכר מהם היו בכירים בדאעש. אנשי Ghost Security האקטיביסטים חיפשו מיד אנשי מודיעין שיוכלו לתעל את החומרים אודות הקבוצה והאיום אל הרשויות. הם איתרו את המומחה לענייני טרור, מייקל ס. סמית', דרך הטוויטר. סמית' – שבעברו ניסיון בייעוץ לאבטחה ל-Kronos Advisory ושעבד גם כיועץ לנושאי לוחמה בטרור לחברי קונגרס – נהג להגיב לפוסטים של Ghost Security וכך קרה שהפך לחוליה המקשרת בין קבוצת ההאקרים לגופי ביון ולרשויות החוק במדינות מערביות שונות.

לפי דבריו של סמית', החקירה שהתלוותה לאיום הספציפי על אתר הנופש בתוניסיה הביאה למעצרם של יותר מתריסר חשודים. "ללא ספק קבוצת ההאקרים הזו הצילה חיים", גרס סמית' בראיון ל-CNNMoney. ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, חזר ואמר שהשימוש שעושה דאעש במדיה החברתית הוא חסר תקדים באופן האגרסיבי שבו הוא משפיע על המערב. על אף שה-FBI לא התייחס לפעולת הקבוצה המסוימת, סמית' דווקא הילל את פועלם של ההאקרים האקטיביסטים וסיפר שיש צורך בתמיכה חיצונית לארגונים כמותם. לסברתו של סמית', מספר הפעילים שפועלים ברשת כנגד דאעש ודומותיה צריך לגדול, בכדי שהיכולות של האקרים אקטיביסטיים יהפכו לאפקטיביות ממש בכל הנוגע ללוחמה מול הטרור של דאעש ושל ארגונים ג'יהאדיסטים אחרים.

על הכוונת – ארגונים איסלמיים קיצוניים אחרים

Ghost Security מבדילה עצמה מרוב הקבוצות הדומות לה, ופעמים רבות סירבה לחבור אל פעולות שיוזמת קבוצת ההאקרים המוכרת יותר, המכונה אנונימוס, שכזכור הכריזה אף היא מלחמת חורמה על דאעש וטענה כי אנשיה הורידו חשבונות פרו-דאעש רבים שפעלו בטוויטר. חלק נכבד מחברי Ghost Security היו בעבר פעילי אנונימוס, כולל אחד ממנהיגי הקבוצה, המכונה בשם DigitaShadow. בראיון ל-CNNMoney צוטט הפעיל כאומר: "יש לנו ניסיון בפעולות כנגד טרור. יש לנו מתרגמים, מומחים לחיפוש ומפענחי דטה", ומהדברים נדמה כאילו שבכוונת Ghost Security להתחרות באנונימוס, אולם באופן חיובי, עד כמה שההתייחסות בחיוב מפתיעה בכל האמור לגבי האקרים.

ועושה רושם שידיהם של ההאקרים מ-Ghost Security אכן מלאות בתעסוקה. חברת האבטחה DigitaShadow טוענת כי מאז שנוסדה, הביאה קבוצת Ghost Security להישגים רבים, ביניהם: הסרתם של 149 אתרי תעמולה של המדינה האיסלמית, הלא היא דאעש, וכן נטרול פעולתם של 110 אלף חשבונות מדיה חברתיים ומעל 6,000 סרטוני תעמולה שהופצו ברשת.

כיום, מאז מתקפת הטרור בפריז, עסוק צוות ההאקרים במיוחד בניסיונות לאתר טביעות אצבע דיגיטליות של אנשים המקושרים לשרשרת הפיגועים בבירת צרפת, ובניסיונות לזהות חשבונות מדיה חברתית נוספים שבעליהם היו מעורבים במתקפה. פעילי Ghost Security טוענים שיצרו תוכנה אשר מזהה אוטומטית חשבונות מדיה חברתית המעורבים עם דאעש. DigitaShadow הוסיפה כי בנוסף, הסתנן הארגון והשתלט על אמצעי תקשורת שדאעש עושה בהם שימוש, והצליח לגלות פרטי IP שיסייעו לזהות ולאתר חברים בארגון הטרור.

חברי Ghost Security מתרכזים כעת בהורדת דאעש, אך על הכוונת שלהם נמצאים גם ארגונים איסלמיים קיצוניים אחרים, כשהיעד שהם רואים לנגד עיניהם הוא שיבוש מוחלט של תכניות הארגונים הללו, סיכול ניסיונות שלהם לגיוס מתנדבים ופעילים, וכן חיסול מוחלט של פעולות טרור שאלו מתכננים לעתיד, כל זאת לצורך הצלת חייהם של רבבות בני אדם חפים מפשע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים