אחסון – ובגדול

CTERA היא סטארט-אפ ישראלי שנוסד על ידי שני בוגרי 8200 ו-Sofaware, שנמכרה לצ'ק פוינט, ועוסק באחד התחומים החמים ביותר בעולם המחשוב הארגוני

Ctera

האחסון הוא אחד התחומים המרכזיים בעולם המחשוב, בפרט בזה הארגוני. "אחסון" היא לא מילת באזזז ולא מדובר בטרנד חולף, שייעלם עם משב הרוח הבא. התחום הזה הרי עוסק בשאלות מהמרכזיות בעולם הטכנולוגי: איפה יישמר המידע, איך מגבים את הנתונים ועוד.

חברות רבות עוסקות בתחום – מתאגידים גדולים כמו EMC ונט-אפ (NetApp) ועד לסטארט-אפים. אחד מאותם סטארט-אפים הוא CTERA, או בשמו המלא CTERA Networks.

החברה מציעה פתרון משולב ענן לאחסון, גיבוי ושיתוף קבצים. ראשיה אומרים שהפתרון שלהם מאפשר לארגונים גדולים ולספקיות שירותים לנהל שירותי אחסון מבוססי ענן על בסיס תשתיות לפי בחירתם. "פתרונות החברה, המשלבים חומרה ותוכנה, מאפשרים ללקוחות גישה מרכזית להטמעה וניהול של אחסון, הגנת נתונים, גיבוי וגישה לקבצים עבור משרדים ומשתמשים מרוחקים", על פי CTERA.  "כמו כן, אנחנו מאפשרים לארגונים יכולות פריסת EFSS במרכזי מחשוב פרטיים, או בענן פרטי וירטואלי".

הפתרון שלה עובד על מגוון פלטפורמות, בהן של EMC, נט-אפ ואמזון (AWS).

קצת נתונים

CTERA היא לא סטארט-אפ צעיר. החברה נוסדה ב-2008 על ידי לירן אשל וזוהר קאופמן, יוצאי חברת Sofaware, שנרכשה על ידי צ'ק פוינט (Check Point). היא גייסה עד כה 45 מיליון דולר בשלושה סבבים, כשבין המשקיעות בה ניתן למצוא את סיסקו (Cisco) ואת הקרנות בנצ'מרק, Venrock ו-Bessemer.

לירן אשל, מנכ"ל ומייסד-שותף של CTERA

לירן אשל, מנכ"ל ומייסד-שותף של CTERA

אשל, המשמש גם כמנכ"ל החברה, הוא בעל יותר מ-18 שנות ניסיון בניהול IT. לפני שהיה בין מייסדי CTERA הוא שימש כמנכ"ל SofaWare. בשירותו הצבאי שירת כקצין ביחידה 8200. הוא מחזיק בתואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב, ובתואר שני במדעי המחשב מאוניברסיטת בר אילן.

קאופמן, המשמש גם כסמנכ"ל המחקר והפיתוח, מחזיק ב-18 שנות ניסיון בעולמות התוכנה, הרשתות והפיתוח. בתפקידו הקודם שימש כסמנכ"ל המחקר והפיתוח של SofaWare. כמו אשל, גם הוא שימש כקצין ביחידה 8200. יש לו תואר ראשון במתמטיקה ובמדעי המחשב בהצטיינות יתרה, ותואר שני במנהל עסקים בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב.

זוהר קאופמן, מייסד שותף וסמנכ"ל המחקר והפיתוח של CTERA

זוהר קאופמן, מייסד שותף וסמנכ"ל המחקר והפיתוח של CTERA

בסך הכול מעסיקה CTERA כ-120 עובדים, מהם 70 בישראל ו-50 במקומות אחרים בעולם. היא מחזיקה מרכז פיתוח בארץ ומשרדי מכירות ברחבי ארצות הברית, קנדה, בריטניה, צרפת, ספרד, איטליה, גרמניה, אוסטרליה והונג קונג. בעלי תפקידים בכירים נוספים בחברה הם יוחאי רוזנבלט, ה-CRO, לימור בקל, סמנכ"לית בכירה, ועודד נגל, סמנכ"ל הפתרונות.

בין לקוחותיה נמצאות חברות בתחומי הביטוח, הבנקאות, האנרגיה, התרופות ועוד, וכן ספקי שירותים ואינטרנט כמו פרנס טלקום (France Telecom), דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), טלפוניקה (Telefonica) ובזק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים