מחפשים את מארק צוקרברג הערבי

בשנת 2015 מועסקים בענף ההיי-טק כ-115 אלף עובדים בתפקידי פיתוח ומתוכם רק כ-2,700 ערבים ● הארגונים צופן ומענטק, הפועלים לשילובם של אקדמאיים ערבים בהיי-טק, יזמו יריד תעסוקה ראשון מסוגו בו עשרות חברות יציעו משרות לסטודנטים ובוגרים ערבים ממסלולי הלימוד הרלוונטים

מימין: סאמי סעדי ופז הירשמן, המנכ"לים המשותפים של צופן. צילום: יח"צ

מי שייכנס ביום ה' הקרוב בשערי אצטדיון הכדורגל "סמי עופר" בחיפה, יגלה כי את שערי הכדורגל יחליפו דוכני מידע, ואת הכדורגלנים יחליפו אנשי גיוס ומשאבי אנוש של כמה מחברות ההיי-טק הגדולות בישראל.

כ-500 צעירים אקדמאים ומהנדסים מנוסים מהחברה הערבית כבר נרשמו ליריד התעסוקה של ארגון צופן ומענטק שיערך ביום ה', ה-26 לנובמבר, באצטדיון בחיפה בין השעות 11:00-15:00.

במסגרת היריד יקבלו המועמדים הזדמנות להתרשם ולהציע את מועמדותם לכ-20 חברות היי-טק מובילות במשק, כולל מספר סטארט-אפים ביניהן: HP, אינטל (Intel), מיקרוסופט (Microsoft), אפל (Apple), אמדוקס (Amdocs), יבמ (IBM), גליל סופטוור ועוד.

משתלבים בהיי-טק הישראלי. צילום: מרואן הואש

משתלבים בהיי-טק הישראלי. צילום: מרואן הואש

מתוך 115 אלף מועסקים בהיי-טק הישראלי, רק כ-2,700 משרות מאוישות על ידי ערבים. הנתון הזה נמוך לכאורה, אבל מעיד על גידול חד שחל בשנים האחרונות. בשנת 2007 היו רק 350 עובדים ערבים בהיי-טק בישראל.  בנצרת, כמעט ולא ניתן היה לראות חברת היי-טק אחת לפני חמש שנים. ערבים תושבי הצפון שסיימו לימודי הנדסה או מחשבים, נאלצו בשלב די מוקדם להרים ידיים, ונאלצו לבחור בהוראה כמקור פרנסה. אחת הסיבות היא היעדר נטוורקינג (רשת-חברתית) לערבים.

סאמי סעדי, מנכ"ל משותף בצופן, אומר כי "50% מאלו העובדים בהיי-טק מגיעים בשיטת 'חבר מביא חבר'. בשל מספרם הנמוך של הערבים, אין מספיק אנשים שימשכו אותם פנימה, ובדיוק לשם כך קיימים ארגונים כמו צופן ומענטק".

רותי זמיר, מנהלת תחום השמות בארגון צופן הפועל לשילוב ערבים בהיי-טק, אומרת כי "מדובר ביריד תעסוקה ראשון מסוגו שמטרתו לחבר בין המועמדים הערבים לחברות ההיי-טק. מחויבותן והתגייסותן של חברות ההיי-טק לנושא שילובם של מועמדים איכותיים מהחברה הערבית היא דרמטית, ונובעת מצורך הולך וגובר למהנדסים
איכותיים ומקצועיים בתעשיה וכן מרצונם של החברות ליצור סביבת עבודה מגוונת המעודדת חדשנות" .

במהלך היריד ייהנו המשתתפים מהרצאות מרתוניות שיועברו על ידי מהנדסים, נציגי החברות השונות. במסגרתן יציגו טכנולוגיות חדשות ומעניינות שמפתחות החברות,  מוצרים חדישים בפיתוח וכלים שימושיים למועמד המתחיל בחיפוש עבודה .

להרשמה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים