Black Friday: עלייה במכירות באינטרנט

לפי RetailNext, המכירות בחג ההודיה וביום שישי השחור שאחריו ירדו בחנויות הפיזיות והסתכמו ב-12.1 מיליארד דולרים לעומת 12.29 בשנה שעברה

אז לכמה מינוס נכנסתם? Black Friday

העת לסיכום ראשוני של ה-Black Friday: ירידה קלה וגם קצת פחות צפיפות ותגרות בחנויות הפיזיות, עם עלייה במכירות באינטרנט.

חג ההודיה וה-Black Friday מסמנים את פתיחת העונה של מכירות החגים בארצות הברית, וייתכן שנתוני הסיכום של שני ימי המכירות האלה מסמנים את המגמה גם לחודש הקרוב.

לפי חברת המחקר, RetailNext, המכירות בחג וב-Black Friday שאחריו ירדו בחנויות הפיזיות והסתכמו ב-12.1 מיליארד דולרים, ולדבריה המספר הזה מייצג ירידה קלה לעומת השנה שעברה, שבה עמד הסכום על 12.29 מיליארד דולרים. החברה הודיעה שתפרסם מספרים סופיים ביום ג' הקרוב.

הנתונים באשר לרכישות מקוונות טובים יותר, ומדגישים את המעבר של קניות מהחנויות הפיזיות לרשת. נראה כי מבצעי קידום מקוונים לקראת ה-Black Friday, שהחלו להתפרסם עוד לפני ליל כל הקדושים (האלווין) פיתו את הקונים ומשכו אותם אל הרשת, כמו גם רבים מהם, שהחלו להירתע מן המהומות וההמון הרב הצובא על החנויות.

לפי Adobe Digital Index, הסתכמו המכירות המקוונות בשני הימים האלה ב-4.47 מיליארד דולרים, בניגוד לצפי של 4.35 מיליארד דולרים, ובסימן גידול של 18% יחסית לשנה שעבר. עוד מצאה חברת המחקר, כי 80% מכלל המכירות המקוונות היו מ-100 אתרי הקניות הגדולים של ארצות הברית.

גם eBay פרסמה חלק מנתוני המכירות של ה-Black Friday, ולדבריה, הישראלים רכשו השנה ב-30% יותר מהשנה שעברה. עוד פרסמה החברה כי בישראל נרכש בכל 30 שניות שעון יד, ובכל שתי דקות נרכש שעון חכם. בכלל, הפריט הפופולרי ביותר בעולם בקטגוריית מוצרי האופנה הוא שעון יד. בקטגוריית האלקטרוניקה, הסמארטפונים היו הפופולריים ביותר בעולם, ולפי החברה – מדי 60 שניות נמכר סמארטפון, וסמסונג (Samsung) בוודאי שמחה מאוד מנתון זה, כי בקטגוריה זו, מכשיר ה-Galaxy S4 שלה היה הנמכר ביותר, כשהיא מחזיקה בתואר המותג הנמכר ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים