האם ה-Google Glass יהפכו בקרוב למונוקל?

מסתבר כי לגוגל אין כוונה להרים ידיים, ולאחר כשלון הדור הראשון של המכשיר, עובדת החברה על אחד חדש אשר יולבש כנראה על צד אחד של הפנים וישולב מאחורי אחת האוזניים, כשהתצוגה שלו נפרשת ממש מול עינו של המשתמש

ירדו מהמשפים כבר ב-2015. Google Glass

למרות כישלון הדור הראשון של ה-Google Glass – המשקפיים החכמים והממוחשבים מתוצרת גוגל (Google) – עושה רושם שבאגף הפיתוח של ענקית הטכנולוגיה לא מתכוונים להרים ידיים, בינתיים.

סברות טוענות כי המשקפיים הממוחשבים של החברה עשויים לשוב לסיבוב נוסף וללבוש צורת מונוקל, או במלים אחרות – רק משקף אחד במקום שניים. גרסה אפשרית של המשקפיים הטכניים הופיעה בפטנט החדש שאושר לחברה השבוע במשרד רשם הפטנטים האמריקני – US Patent and Trademark Office.

המכשיר החדש יולבש כנראה על צד אחד של הפנים וישולב מאחורי אחת האוזניים, כשהתצוגה שלו נפרשת ממש מול עינו של המשתמש. הדמיות של המכשיר החדש נכללו במסמכים שהוגשו לרשם הפטנטים יחד עם הבקשה, תחת הכותרת "מכשיר לביש עם מבני קלט ופלט".

לפי אותם מסמכי בקשה, הפטנט מתאר מכשיר שביכולתו להתאים עצמו לראשו של כל משתמש, ואף לשמר את התצורה לשימוש מאוחר יותר. המכשיר החדש יציע תצוגה שתאפשר, למשל, צפייה בסרטוני וידיאו באמצעות שתי העיניים דרך פריזמה מיוחדת. המראה של המשקפיים החדשים, לפי הדמיית הדגם שהוצגה לרשם הפטנטים, יהיה שונה לחלוטין מזה של משקפיים, לפחות מזה של משקפיים מסורתיים כפי שאנחנו מורגלים לדמיין.

אמצעי לפלישה אפשרית לפרטיות

הדור הראשון של ה-Google Glass, שהוכרז ב-2012 ושוחרר למפתחים ב-2013, נחל כישלון למרות ההתרגשות הראשונית והחסויות שקיבל מעולם ההיי-טק. המשקפיים, שהתחברו לאינטרנט והוסיפו רבדים של גרפיקה ואימג'ים לראיית האדם הרגילה, עוררו הסתייגויות עמוקות מצד רבים שטענו שהם מהווים ממש אמצעי לפלישה אפשרית לפרטיות, מכיוון שהם לבישים ונמצאים פיזית על האדם, שלרוב לא יהיה מודע בכלל לכך שהוא מצולם.

החברה ממנלו פארק שבקליפורניה הפסיקה למכור את ה-Google Glass בינואר של אותה שנה והודיעה כי היא זקוקה להזדמנות לעצור ולחשב מסלול מחדש בנוגע לפיתוח. באותו זמן טענה גוגל שהיא תשוב ותשיק את המוצר בגרסה חדשה בשנת 2015, אך תכנית זו לא התממשה. ואולם בהחלט ניתן לקבל את הרושם כי בגוגל לא מתכוונים לוותר כל כך מהר, גם כיוון שלצורך הניצוח על הפרויקט שמנסה להשתקם מונה טוני פאדל, המוח מאחורי פיתוחים כמו ה-iPod וה-Nest smart thermostat, וגם מכיוון ששמועות טוענות כי המכשיר ישוב ויושק מחדש כמכשיר ארגוני.

כפי שקורה עם כל הפטנטים, אין כל ערבון שהטכנולוגיה שלכאורה מציע המוצר נכון להיום תזכה אי-פעם להתממש. הדבר עלול להיות תקף שבעתיים כשמדובר על פטנט שנרשם כבר בספטמבר 2012 – הרבה לפני שתגובות ציבור הצרכנים למשקפיים התעוררו. אך ייתכן בהחלט כי על-ידי הפיכת המשקפיים למכשיר פחות בולט בעת השימוש וההרכבה על פני האדם, תוכל ההמצאה להרחיק פחות אנשים ואולי אפילו להצליח בכל זאת.

מגוגל לא נמסרה תגובה לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים