הייתכן ש-iPhone 7 יזכה בטיפול חיצוני יוצא דופן?

החיפוש של ענקית הטכנולוגיה אחר מכשיר לא רק מתוחכם וחכם יותר אלא גם דקיק וחתיך בהרבה, יכול להניב תוצאה שמרביתנו אולי נתייחס אליה כאל משונה: סמארטפון בלי חיבור לאזניות

מה יעלה בגורלן? אוזניות ה-iPhone. צילום: BigStock

שמועה שנפוצה לאחרונה גורסת כי מכשיר ה-iPhone הבא – שיכונה כנראה iPhone 7 ושאמור להיות מושק בספטמבר 2016 – ייווצר כך שלא יכלול את שקע ה-3.5 מ"מ שאליו אנחנו נוהגים לחבר את האזניות. המהלך יאפשר לאפל (Apple) "לחטב" את המכשיר אפילו יותר, וכבר עולה מדיווחים שהמכשיר העתידי ירד בעוביו במילימטר נוסף לעומת ה-iPhone 6s.

הוויתור על השקע יצריך שימוש באזניות אלחוטיות אשר יחוברו אל המכשיר באמצעות מחבר ה-Lightning הייעודי של אפל, וידרוש ככל הנראה אמצעים טכנולוגיים כגון headphone-based DACs, המחייבים גם הפעלת אפליקציה. חיבור באמצעות בלוטות' גם הוא מסתמן כאפשרי.

במידה שהשמועות נכונות ושהשינוי יצא לפועל, עלולה הענקית מקופרטינו שבקליפורניה לקומם לא מעט מלקוחותיה שייאלצו להוציא כסף נוסף כדי לרכוש אזניות אלחוטיות, ואולם סביר להניח שהחברה תספק למשתמשים, או לפחות תציע למכירה, מתאם מיוחד שיקשר את החיבור המסורתי של האזניות הרגילות אל חיבור ה-Lightning.

בכל מקרה יש לקחת את השמועות הללו בערבון מוגבל שכן MacOtakara לא מצטיינת בעקביות גדולה, והרבה עוד יכול להשתנות במהלך עשרת החודשים הבאים עד למועד ההשקה המשוער. אל הפקפוקים בדבר השינוי המדובר מצטרפת העובדה שרק מספר קטן של חברות מייצרות כיום אזניות אלחוטיות, ואין ביטחון כי חברות אחרות יענו לצרכים של אפל ויתכופפו כדי לייצר אזניות שכאלו רק בעבורה.

בהחלט ייתכן שאפל חוזה נכון את הלך הרוח של השוק, אם אכן תשיק iPhone כה רזה. חברות סיניות אחדות החלו לאחרונה אף הן לשווק טלפונים חכמים דקיקים במיוחד (super-thin), שלצורך רזונם וויתרו על שקע האזניות לטובת חיבור עם מתאם USB. אפל, כך מסתמן, פשוט תפתח הלאה את הקו הזה ותספק ללקוחותיה שאינם מסתפקים באיכויות השמע של החיבור ל-USB כלים מתקדמים יותר להאזנה איכותית ללא חוטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים