האם ה-Li-Fi יחליף את ה-Wi-Fi?

בפיילוט שהתקיים לאחרונה בטאלין, בירת אסטוניה, ערכה חברת הסטארט-אפ, Velmenni, שימוש ראשון בטכנולוגיה במשרדים ובסביבות תעשייתיות בעיר ● הניסוי, כך לפי דיווחים, נחל הצלחה גורפת

מוציאים את ה-Wi-Fi לפנסיה? Li-Fi

לאחרונה זוכה טכנולוגיית ה-Li-Fi לאזכורים הולכים ותכופים בתקשורת, ונדמה שבעתיד הלא מאוד רחוק היא אכן תיכנס לפעולה ותהיה זמינה בעבורנו, הצרכנים. הטכנולוגיה, שעושה שימוש באור לצורך העברת מידע במהירות מסחררת, נמצאת עדיין בשלבי המחקר, אבל מסתמן כי אלו מתקרבים לישורת האחרונה.

בפיילוט שהתקיים לאחרונה בטאלין, בירת אסטוניה, ערכה חברת הסטארט-אפ, Velmenni, שימוש ראשון בטכנולוגיה במשרדים ובסביבות תעשייתיות בעיר. הניסוי, כך לפי דיווחים, נחל הצלחה גורפת. הטכנולוגיה של Velmenni, המכונה Jungru, עושה שימוש בנורות LED לצורך העברת המידע במהירות ג'יגה בייט.

החיבור באמצעות Li-Fi עשוי להגיע לקצב של ג'יגה לשנייה, המהיר פי מאה מזה שאליו מצליחה להגיע טכנולוגיית ה-Wi-Fi שבה כולנו מורגלים כיום. משמעות מהירות העל הזו היא שהורדת סרט מלא עשויה לארוך לא יותר משניות ספורות. Li-Fi פועלת בטכנולוגיית שמכונה תקשורת אור גלויה (VLC) שאותה פיתח פרופסור הרלד האס מאוניברסיטת אדינבורו. הפרופסור רתם את מהירות האור – 299,793 קילומטר לשנייה – לטובת קצב החיבור בין מכשירים לרשת, ולאחרונה, בניסוי בתנאי מעבדה התגלה כי המהירות של החיבור עשויה אף להגיע ל-224 ג'יגה בייט לשנייה, אם אין מכשולים שמפריעים לאור לעבור, כך דיווח על הניסיון ה-BBC.

"החברה שלנו עורכת כמה פרויקטים ראשוניים בתעשיות שונות שמתאימות לשימוש בטכנולוגית VLC", סיפר דיפאק סולאנקי, מנכ"ל הסטארט-אפ האסטוני. "לעת עתה עסקנו בתכנון פתרון תאורה חכם לסביבות תעשייתיות שבהן תקשורת הנתונים נעשית באמצעות אור. בנוסף אנו עוסקים בפרויקט ניסיוני ראשוני בשיתוף עם לקוח פרטי, ובו אנחנו מקימים רשת Li-Fi במטרה להשיג גישה אל רשת האינטרנט בתוך המשרדים של הלקוח."

כרגע אין כל וודאות כי טכנולוגיית ה-Li-Fi החדשה תתפוס את מקומו של ה-Wi-Fi הוותיק והטוב. יתכן שבעתיד הקרוב ישולבו שתי הטכנולוגיות לעבודה במקביל. סולאנקי סבור כי לנוכח הצלחת הפיילוט שנערך בחללים המשרדיים, תהיה טכנולוגיית ה-Li-Fi זמינה לשימוש בתוך כשלוש עד ארבע שנים. לטענתו, עיקר העבודה שנדרשת לפיתוח טכנולוגיית התקשורת החדשה היא הקמת התשתית הייעודית שתתאים במדויק לטכנולוגיה המהפכנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים