"העברת משימות מהמעבד לרשת תאפשר שבירת קירות ביצועים במרכז הנתונים"

כך מסביר גלעד שיינר, סגן נשיא לשיווק במלאנוקס, בראיון לאנשים ומחשבים בעקבות ההכרזה על המתג Switch-IB 2 ● הוא מוגדר כמתג החכם הראשון בעולם, המסיט פעילות עיבוד אל הרשת ובכך משפר את הביצועים פי 10

גלעד שיינר, סגן נשיא לשיווק במלאנוקס

מלאנוקס, ספקית פתרונות קישוריות עתירי ביצועים עבור שרתים, מרכזי נתונים ומערכות אחסון, אשר מוצריה מופצים בישראל על ידי מטריקס, הכריזה על מתג Switch-IB 2, המוגדר על ידה כמתג החכם הראשון בעולם. למתג החדש יכולת לספק מהירות של 100 ג'יגה בייט לשניה לכל פורט, זמן שיהוי (Latency) של 90ns וצריכת אנרגיה נמוכה. ה-Switch-IB 2 יאפשר פריצת דרך בביצועים בעת בניית מרכזי נתונים של הדור הבא.

גלעד שיינר, סגן נשיא שיווק במלאנוקס, מסביר בראיון לאנשים ומחשבים כי כיום המעבדים נדרשים לעמוד בעומס גבוה. "בהתחלה, כדי להתגבר על בעיית הביצועים ולעמוד בדרישה הגוברת, שופרו ביצועי המעבדים הראשיים של השרתים. באיזשהו שלב הגענו לקיר מבחינת צריכת האנרגיה והפתרון היה להוסיף ליבות. אבל גם זה כבר לא מספיק".

"קצב של 100 ג'יגה, שאת המתג הראשון שלו השקנו כבר בשנה שעברה, הוא קריטי עבור מערכות המבצעות אנליזה של נתונים בזמן אמת, מערכות Big Data, לימוד מכונה, אחסון וכדומה", אמר שיינר. "אבל מה שחדש הפעם, זו החוכמה שבתוך המתג. תפקידם של מתגים הוא לווסת מידע – להעבירו בתוך הרשת מפורט לפורט. מה שחדש בהכרזה הנוכחית הוא שזה המתג הראשון שמבצע פעולות על מידע שעד היום היו נעשות בשרת – על המעבד".

שיינר הסביר כי "הארכיטקטורה הישנה, שבה כל הפעולות נעשות על השרת הגיעה למגבלות ביצועים, שמפריעים להתמודדות עם אפליקציות יותר מתוחכמות. יש תהליך טכנולוגי בשוק שכולל בתוכו עבודה בין חברות טכנולוגיה, גופים ממשלתיים ומשתמשים מרכזיים אחרים, שבמסגרתו האינטלגנציה עוברת יותר ויותר לרשת. הסיבה מאוד פשוטה: אם אתה יכול לעבוד על מידע בזמן שהוא נע בתוך הרשת, אתה יכול לעשות דברים בצורה יותר מהירה ולהוסיף על כך גם דברים שאי אפשר לעשות על המעבד עצמו בשרת, וכך תוכל להגביר את האפקטיביות של הדטה סנטר".

מונעים מקוד עוין להגיע לשרת

"אם מעבירים לדוגמה את בדיקת האבטחה מהמעבד לתוך הרשת, ומונעים מקוד עוין להגיע בכלל לשרת, חוסכים המון עבודה ועלויות מהמעבד שצריך להתמודד עם בעיות אבטחה, או הגנה על מידע" מסביר שיינר. "דוגמה נוספת – באפליקציות או בתוכנות של מחשוב-על או בתוכנות אנליזות של נתונים, מתבצעות המון פעולות אגריגציה (איסוף נתונים ממקורות שונים ואיחודם) והיום עושים את זה בשרת עצמו. כל פעולת אגריגציה פשוטה צורכת המון מעברי מידע על גבי הרשת. אם רוצים להאיץ את התהליך – אין שום דבר שניתן לעשות על השרת שיכול לעזור, משום שהפעולה צורכת מספר מעברים רב של מידע בין שרתי הקצה".

שיינר מבהיר כי "אם נעשה את האגריגציה ברשת עצמה – המקום שבו המידע זז, ניתן יהיה להסתפק בפעולת מעבר אחת מקבילית במתג. זה מה שמאפשר להגדיל ביצועים בפעולות אגריגציה פי 10. זה מרכיב קריטי שיהיה מוביל גם בשוק מחשוב-העל לביצוע פעולות אנליטיות על מידע כגון ניתוח מידע ו-Big Data. לאחר שהפעילויות הכבדות הללו תעבורנה מהמעבד לרשת, המעבד עצמו יוכל להתמקד בביצוע האפליקציה במקום לעסוק בכל מה שמסביב".

"הקישוריות החכמה של מלאנוקס נמצאת דור שלם לפני התחרות במונחי ביצועים והיתרונות של החזר על ההשקעה שהיא מביאה ל-IT ולמנהלי אפליקציות", מסכם שיינר.

אבי בן יוסף, מנהל תחום מלאנוקס במטריקס, מוסיף כי "השוק הישראלי חווה ביקוש הולך וגדל ליכולות אנליטיקה של נתונים, בינה עסקית, אבטחה לאומית ואפליקציות האינטרנט של הדברים. מטריקס ומלאנוקס יספקו מעתה לא רק קישוריות מובילה, אלא גם פתרון יעיל וחכם המסוגל לפנות משאבי CPU יקרים כדי לעבד אפליקציות במקום לנהל את פעילות הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים