בקשה לתביעה נגד סלקום, פלאפון ופרטנר: דקת זמן אוויר ב-Pre-Paid יקרה פי 30-40 מהמקובל

סך התביעה הייצוגית עומד על כ-13.015 מיליארד שקלים, בהנחה שבתוכה ייכללו כ-600 אלף צרכנים וכל אחד מהם יפוצה בכ-28 אלף שקלים

מגיבות לחברה הצעירה. חברות הסלולר הוותיקות

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד סלקום, פלאפון ופרטנר הוגשה לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז על ידי עו"ד ליאור לב בגין מה שהם טוענים "תופעה בגדרה דווקא אלו הנמנים על האוכלוסייה המוחלשת ביותר במדינת ישראל, הם אלו שנאלצים לשלם בעבור המוצר הבסיסי ביותר מחיר הגבוה פי 30 ויותר מאלו המשתייכים לאלפיון העליון".

סך התביעה עומד על כ-13,015 מיליארד שקלים, בהנחה שבתוך התביעה ייכללו כ-600 אלף צרכנים וכל אחד מהם יפוצה בכ-28 אלף שקלים.

התביעה מבקשת להכיר בכל המשתמשים, אזרחי ישראל וגם אזרחים זרים, שהשתמשו בכרטיסי חיוג Pre-Paid של החברות הנתבעות במהלך שבע השנים האחרונות.

מגישי התביעה הם שני בני זוג – הגבר ישראלי והאישה תושבת זרה, שמסיבות שונות אינם יכולים לפתוח חשבון בבנק ישראלי מלבד בנק הדואר, ולכן אינם יכולים לרכוש שירותי סלולר Postpaid בחברות הנתבעות, מפני שאין להם כרטיס אשראי.

עשקו ללא רחמים

בני הזוג טוענים בכתב התביעה, כי במשך יותר מ-15 שנים "עומד המחיר לדקת שיחה במסלולי ה-Pre-Paid על ממוצע של 1.2 שקלים לדקת זמן אוויר, ועל 0.70 שקלים להודעת SMS". עוד מציינים התובעים בכתב התביעה כי הם אינם יכולים אפילו לרכוש חבילת זמן אוויר ומסרונים ללא הגבלה במחירים המקובלים בשוק, כפי שיכולים כל שאר הלקוחות, אלא נאלצים לשלם על זמן אוויר נוסף. "ההפרש לרעת חברי הקבוצה בין המחיר לדקת שיחה שמשלם מנוי רגיל לבין המחיר לדקת שיחה שמשלם בעל כרטיס Pre-Paid הוא בין פי 30 לפי 40!", ואלה, לפי כתב התביעה, דווקא "לאחר רפורמת כחלון, שנועדה לשרת את העשירים בלבד, ואילו את האוכלוסיות המוחלשות הן (חברות הסלולר הנתבעות, נ.א.) המשיכו ועשקו ללא רחמים".

התובעים מצייניים עוד בתביעה, כי למרות שיש להן כרטיס Pre-Paid הכולל שיחות ללא הגבלה, חברות הסלולר הנתבעות "מציעות כרטיסי Pre-Paid בעלות של 1.20 שקלים לדקה כהצעה הטובה ביותר שלהן, ומסתירות את האפשרות לרכוש כרטיסים אטרקטיביים יותר". גם המשווקים מעדיפים למכור כרטיסים זולים, שהעמלה שהם מקבלים עליהם זהה לעמלה על כרטיסים יקרים יותר. "יתרה מכך", מציין כתב התביעה, "אצל המבקשים מקנן חשש יותר מסביר שגם המשיבות מנחות את המפיצים למכור את הכרטיסים הרגילים ולא את אלה ללא הגבלה, שכן ברור שההכנסה ממכירת מספר כרטיסים נטענים בסך 60 שקלים עולה על הכנסה ממכירת כרטיס Pre-Paid ללא הגלבה.

רק באחרונה, מצוין בתביעה, החלה פלאפון להציע כרטיסי Pre-Paid מוזלים, בעלות של 59 שקלים לחודש, אך "מוטל על פלאפון להסביר מדוע החלטה זו לא התקבלה לפני 20 שנים, 15 שנים, 10 שנים – קל וחומר לאחר 'רפורמת כחלון' בחודש יוני 2012".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ילי

    לא מעניין כמו כל התובענות היצוגיות גם זאת נועדה להעשיר את עורכי הדין והיא תגמר בפשרה. וצכל'ס גם אין קייס משתי סיבות: גם העובדות לא נכונות כי התעריפים ירדו במשך השנים והוסיפו גלישה וגם לא ניתן להוכיח תיאום מחירים (לו היה ניתן לא היינו צריכים את כחלון אלא את הממונה על ההגבלים ותובענה ייצוגית)

אירועים קרובים