פרטנר מאיימת להגיש בג"ץ נגד משרד התקשורת: אינו אוכף על גולן טלקום את תנאי רישיונה

החברה מציינת, כי אם המשרד לא יפעל בתוך 10 ימים, היא תנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי להגן העל זכויותיה

המותג הכתום צפוי להיעלם מהשוק הישראלי

פרטנר פנתה למשרד התקשורת במכתב מקדים בג"ץ, בדרישה לאכוף על גולן טלקום את תנאי רישיונה. החברה מציינת, כי אם המשרד לא יפעל בתוך 10 ימים, היא תנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי להגן העל זכויותיה, לרבות באמצעות עתירה לבג"ץ.

עמדה נחרצת זו מביעה פרטנר לקראת נקודת הבדיקה של גולן טלקום בסוף החודש, כאשר ברור וידוע לכל שהבדיקה תעלה כי גולן אינה עומדת בתנאי הרשיון שניתן לה, ולא רק בשל פירוק הרשת שלה, ופרטנר דוחקת במשרד התקשורת לפעול בתוך 10 ימים, לפני מועד נקודת הבדיקה.

החברה נוקטת לשון חריפה נגד משרד התקשורת: "משרד התקשורת אינו רשאי לשבת בחיבוק ידיים במשך חודשים ארוכים ולהימנע מהפעלת סמכויות האכיפה, בוודאי כאשר מדובר בהפרה מהותית של הוראות שהמשרד עצמו קבע כתנאי לפעילותה של גולן. מדובר בהתנהלות אשר אינה עומדת בכללים בסיסיים של מינהל תקין".

מזה זמן רב טוענת פרטנר, כי גולן טלקום אינה עומדת בתנאי הרישיון שניתן לה, והיא מפירה אותו בתחומים רבים, מזה חודשים ארוכים, ובכך היא פועלת בצורה אנטי-תחרותית ובלתי הוגנת. כל הפניות שלה למשרד התקשורת לא זכו עד כה להתייחסות עניינית כלשהי מצד המשרד.

החברה פנתה בעבר למבקר המדינה בבקשה שיבדוק את התנהלות משרד התקשורת מול גולן טלקום, שהתאפיינה בחוסר מעש ובאי נקיטת שום צעדים על אף ההפרות החוזרות ונשנות של גולן טלקום.

להטיל את כל הסנקציות האפשריות

לטענתה של פרטנר, גם הליך הבחינה שמקיים משרד התקשורת בנוגע לעסקת המיזוג של גולן וסלקום אינו יכול לשמש עילה לדחייה נוספת של הליכי הפיקוח והאכיפה המתחייבים כלפי גולן. גם אם יאושר המיזוג וגם אם לא – פרטנר דורשת שהמשרד יפעל מול גולן טלקום כמתחייב, ויטיל עליה את כל הסנקציות האפשריות, לרבות חילוט ערבויות ושלילת הרישיון – לשלול מגולן את התדרים שהוקצו לה במסגרת הרישיון כולל תדרי דור 4, ואם לא יישלל רישיונה, דורשת  פרטנר שהמשרד יפעל מול החברה במלוא התקיפות כדי להבטיח שהיא עומדת בחובת הכיסוי שנקבעה ברשיונה.

במכתב מונה פרטנר את ההפרות של גולן טלקום לאורך השנים, והיא אף טוענת שמשרד התקשורת היה מודע אליהן היטב. ההפרות שמזכירה פרטנר הן אי-עמידה בחובת הכיסוי, כמו גם שורה של הקלות ינוקא ותמריצים בשווי של מאות מיליוני שקלים.

מהטענות של פרטנר משתמע, כי גולן הציבה אנטנות (בעיקר מתקני גישה קטנים ולא מגדלים) – לקראת נקודת הבדיקה שלה בתחילת 2014, וזאת כדי לעמוד בתנאים ולקבל החזר בסך 270 מיליון שקלים מסכום הערבות שהפקידה. בהמשך, גולן פשוט פירקה את כל הרשת שלה, והיא מתפקדת כיום כמפעיל וירטואלי הרוכב על הרשת של סלקום.

מלבד ההפרות של אי-פריסת הרשת, לטענתה של פרטנר, גולן הפירה עוד הוראות רבות של רישיונה, בהן הפרות צרכניות, מול בעלי רישיונות אחרים בשוק ועוד. אלה "אינן הפרות שוליות או קלות ערך", כותבת החברה במכתבה, "מדובר בהפרות בוטות, מתמשכות ומכוונות, הפוגעות בליבת הפעילות אשר לשמה הוענק לגולן רישיונה במכרז. הפרות אלה מתבצעות על ידי גולן בגלוי, תוך עשיית דין עצמי וזלזול פומבי בהוראות הדין והרישיון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים