טענות לסקסיזם נגד יבמ: קראה לנשים להשתתף בניסוי במייבש שיער

קמפיין שפרסמה החברה בטוויטר העלה את חמתם של הגולשים, שמיהרו לצאת נגדו ● יבמ הסירה את הסרטון - והתנצלה

מעניין האם היו ביבמ מציעים גם לגברים "לפרוץ" למייבש שיער. צילום: מתוך הקמפיין

נראה שמנהלי השיווק של יבמ (IBM), או אלה שאחראים בענק הכחול על קמפיינים ברשת, צריכים "להנדס" מחדש את מה שהם חושבים על נשים מהנדסות. ציוץ בערוץ הטוויטר (Twitter) של החברה קרא לנשים שעוסקות בטכנולוגיה "להצטרף לניסוי HackAHairDryer#" (בתרגום חופשי, פרצי למייבש שיער).

לא פריצה לתוכנה, אתגור בבעיה מתמטית סבוכה או משהו בעל משמעות חברתית – הקמפיינרים של יבמ, כך נראה, סבורים שנשים מתאימות לניסוי במוצרי יופי.

התגובות ברשת לא איחרו להגיע: מאות מצייצים בטוויטר השיבו במהירות לציוץ של יבמ והעלו טענות קשות נגד הסקסיזם בקמפיין, שבעצם גורס שנשים מתאימות ביותר ומעוניינות ביותר לשדרג את מייבש השיער שלהן ולא שום דבר אחר שאינו קשור למראה שלהן. גם סרטון הווידיאו ב-"כיכוב" מייבש שיער אימתני לא בדיוק שיחק לטובתה של החברה.

סביר להניח שליבמ, שמוקדם יותר השנה יצאה בקמפיין לעידוד השתלבות של נשים בתעשייה הטכנולוגית, לא היו כוונות רעות, אבל דומה שהיא צריכה ללמוד לחשוב מחדש על התדמית של האישה ההיי-טקיסטית.

מתגובתה המתנצלת של יבמ נראה כי ייתכן שהיא החלה את תהליך הלמידה. "סרטון הווידיאו הזה היה חלק מקמפיין גדול יותר. עבור רבים הוא החטיא את המטרה ואנחנו מתנצלים על כך. הפסקנו את הקמפיין הזה", נמסר מהחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים