מנכ"ל גוגל עונה לדונלד טראמפ: "לא ניתן לפחד שלנו להגדיר את ערכינו המוסריים"

כפי שמרמז שמו, סונדאר פיצ'אי אינו יליד ארצות הברית אלא מהגר שנולד בטאמיל נאדו שבהודו ● המנכ"ל, שנזעק לנוכח דבריו רוויי הגזענות של המועמד הרפובליקני לנשיאות, אומר כי "פתיחות, סובלנות וקבלה של אמריקנים חדשים הן מיתרונותיה ומאפייניה הגדולים והבולטים ביותר של המדינה"

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל

הנאום חוצב הלהבות של דונלד טראמפ, שקרא לאסור כניסתם של מוסלמים לארצות הברית, עורר סופת שנאה מבוססת דת בתקשורת האמריקנית. קולו של מנכ"ל גוגל (Google), סונדאר פיצ'אי,היה אחד מאותם קולות שהביעו התנגדות לעמדתו הנצית של טראמפ, קודם כל באמצעות סיפורו הביוגרפי כדוגמה אישית, ואז בעזרת דוגמה מתנהלותה של החברה ממאונטיין וויו, קליפורניה – בהיותו מהגר שהגיע לארצות הברית מהודו, פיצ'אי בן ה-43 בלבד, מנהיג את אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, שמגייסת לשורותיה כל העת מומחים מכל רחבי הגלובוס ומכל המוצאים. סיפור חייו של פיצ'אי ודרכה של גוגל מדגישים בפועל כי קבלה ופתיחות הן אבני היסוד של האומה האמריקנית.

"פתיחות, סובלנות וקבלה של אמריקנים חדשים הן מהיתרונות הגדולים של המדינה וגם ממאפייניה הבולטים ביותר", אומר המנכ"ל הצעיר והמצליח, שהוסיף וטען כי התיאור הנפוץ של ארצות הברית כ"ארץ ההזדמנויות" אינו רק ביטוי אלא שהוא למעשה המציאות, כיוון שמיליוני מהגרים מוצאים בארצות הברית אפשרויות שלא היו זמינות בעבורם במקומות אחרים בעולם. פיצ'אי מציין עוד שזה מפחיד לראות איך השיח הלא-סובלני מחלחל אל החברה הפתוחה של "ארץ החופש", ופוגע באנשים רק מפני שהם משתייכים לדת אחרת.

להילחם כדי להגן על זכויות

מנהלה של גוגל אינו הבכיר היחיד מאנשי עמק הסיליקון שמביע דאגה ומרים את קולו נגד חוסר הסובלנות הבוטה הפושה לאחרונה בחברה האמריקנית. רק לאחרונה הודיע גם הקולגה של פיצ'אי, מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק (Facebook), כי בכוונת פלטפורמת המדיה החברתית שהקים "להילחם כדי להגן על זכויות" (המוסלמים, במקרה הנוכחי).

במאמר קצר שכתב, מתאר פיצ'אי את קמפוס גוגל כמקום שבו פועלת "תערובת תוססת של גזעים ותרבויות" במטרה משותפת לעבוד יחד, כשכל אחד תורם את הסיפור שלו לתמונה הגדולה יותר. עם זאת, פיצ'אי מציין בעדינות שגם לגוגל יש עוד דרך ארוכה לעבור לפני שהמיעוטים יהיו מיוצגים כראוי בשורותיה. "אנחנו עובדים בדחיפות כדי להפוך את גוגל להרבה יותר מגוונת, כי הדבר כל כך חשוב להצלחה שלנו בעתיד", כתב פיצ'אי.

"מנהלים בעמק הסיליקון מעוניינים ישירות בהבאת הקצפת של ה'יבול' העולמי בתחום הטכנולוגיה אל הארגונים שלהם, ותכנית זו מתנגשת עם מדיניות האנטי-הגירה של חלק מהמנהיגים העתידיים הפוטנציאליים של ארצות הברית, כמו למשל דונלד טראמפ".

פיצ'אי מסיים את המסר שלו באזכור הרהור שעבר בו לפני הפרסום אודות הצורך של מי שאינו נמצא תחת איום לדבר כעת ולהיאבק כנגד האווירה הקיימת. "בואו לא ניתן לפחד שלנו להגדיר את ערכינו המוסריים", מסכם מנכ"לה של גוגל את דבריו באופן אופטימי ומדרבן במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים