בקרוב מאוד: הבוסים יבקשו שנשתמש בפייסבוק בעבודה

החברה תשיק בתחילת 2016 את הפלטפורמה הארגונית שלה, Facebook at Work, שתאפשר לעובדים לתקשר בינם לבין עצמם ולחלוק פיד משותף ● האם היא תכבוש את מקומן של לינקדאין ו-Yammer?

פייסבוק. צילום: BigStock

בתחילת השנה הבאה תשיק פייסבוק (Facebook) רשמית את הפלטפורמה העסקית שלה, Facebook at Work – כך חשפה החברה. מדובר ברשת קשרים תוך ארגונית, שמייצרת גם פיד חדשות משותף לעובדים.

גרסת בטה חינמית של Facebook at Work נבחנת מזה שנה על ידי כמה מאות חברות. פייסבוק תשיק את השירות למחשבים אישיים ולמכשירים ניידים והאפליקציה תתפקד באופן דומה מאוד לאפליקציית פייסבוק המוכרת, לבד מן העובדה שפוסטים, הודעות או כל תוכן אחר ייחשף רק למשתמשים שיש להם חשבונות של מקום העבודה.

דובר מטעם פייסבוק ציין כי "יותר מ-300 חברות מהוות חלק מהפיילוט, בהן הייניקן (Heineken)".

ג'וליאן קודורניו, ראש חטיבת שותפויות ו-Facebook at Work בחברה, אמר שהגרסה העסקית של הרשת החברתית היא בעצם הסטארט-אפ הראשון בתוך פייסבוק.

שתיים מהחברות שבוחנות את האפליקציה העסקית של פייסבוק אף הודיעו רשמית שהן מאמצות את הפלטפורמה בתוך הארגון. מדובר ברויאל בנק אוף סקוטלנד (Royal Bank Of Scotland) ובקלאב מד (Club Med), שציינה כי היא צפויה לשמש 13 אלף מועסקים שלה ברחבי העולם, למען שיתוף מידע ואפילו בכלי מוטמע של תרגום, כדי לאפשר תקשורת בין עובדים במדינות שונות.

"פייסבוק בעצם מתכננת מוצר שהוא One stop shop לכל הצרכים של תקשורת ושיתוף פעולה ומבחינה תיאורטית, הוא יכול להחליף את השימוש באי-מייל, בתוכנות הודעות, בניוזלטרים ועוד", ציין דובר החברה.

אם פייסבוק תצליח להחדיר את הכלי העסקי, יכול השירות הזה להציב איום גדול על רשתות חברתיות ממוקדות עסקים, כמו לינקדאין (LinkedIn) או Yammer של מיקרוסופט (Microsoft).

השירות עצמו יהיה חינמי, אבל פייסבוק מתכננת לגבות תשלום על שירותי פרימיום, כמו יכולות אנליטיקה, כלי אבטחה והצפנה, ותמיכה או שילוב באפליקציות מצד שלישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים