מכה לגולן טלקום: משרד התקשורת יחלט ערבויות שלה בעשרות מיליוני שקלים

המשרד הודיע לחברה על הצעד החריף, שנעשה עקב "הפרה מהותית של תנאי הרישיון", בכך שהיא לא השלימה את הפריסה לה היא מחויבת, והזהיר שההפרה "עשויה להוביל אף לשלילתו"

מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום

עסקת המכירה לסלקום נתקלת בהתנגדויות וייתכן שלא תאושר על ידי הגורמים הרגולטוריים, והנה נוחתת על גולן טלקום עוד צרה: משרד התקשורת הודיע לחברה כי הוא מתכוון לחלט ערבויות שלה בעשרות מיליוני שקלים, מתוך הסכום של 80 מיליון שקלים שאותו הפקידה.

החלטת המשרד התקבלה לאחר שבאחרונה הודיע מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי הוא פותח בבדיקה של טענות שהגיעו נגד המשרד, לפיהן הוא לא פועל נגד גולן טלקום, לאחר שזו הפרה את תנאי רישיונה. ההפרה באה לידי ביטוי בכך שהחברה לא השלימה את הפריסה של הרשת שהיא מחויבת לה.

על פי משרד התקשורת, "נשלח מכתב התראה על חילוט הערבות בגין הפרה מאז 2014 של פירוק רשת הדור השלישי". במשרד מציינים כי סכום החילוט לא נקבע וכי גולן יכולה להגיע לשימוע ולתקן את ההפרה עד סוף ינואר. "יש לציין שמדובר בצעד חריף כיוון שמדובר בהפרה מהותית של תנאי הרישיון שעשויה להוביל אף לשלילת הרישיון על פי העילות הקבועות בחוק", נמסר.

סלקום וגולן טלקום הגיעו בתחילת החודש שעבר להסכם לפיו חברת הסלולר הוותיקה תקנה את זו הצעירה תמורת 1.17 מיליארד שקלים ומחיקת חובות בסך של 500 מיליון. שני הגורמים הרגולטוריים שצריכים לאשר את העסקה הם משרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים. על פי הערכות, העסקה לא תאושר, בסופו של דבר. בסוף החודש שעבר אף פורסם כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המשמש גם כשר התקשורת "נוטה שלא לאשר אותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים