החיים ביאהו בלונדיניים

מנכ"לית החברה, מריסה מאייר, מעיפה כספי חברה, אבל אפשר שגם היא תעוף בקרוב ● אין מה לדאוג למאייר, יש מה שישמור עליה שלא תעוף ברוח או תיחבט חזק מדי על קרקע המציאות

רוצה שנעבוד כמו חמורים. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו (Yahoo), בדיוק יצאה לחופשה, לאחר שבתחילת השבוע ילדה תאומות, אבל שמה ואופן ניהול החברה המעט-תמוה שלה ממשיכים לעורר הדים גם כשהמנכ"לית הצעירה נחה.

חברת ההשקעות SpringOwl, המחזיקה במניותיה של יאהו, דורשת מדירקטוריון החברה להחליף את המנכ"לית, ולשם כך שלחה בסוף השבוע מצגת שכללה תכנית בת 10 צעדים, שעטפו את הצעת הליבה – לנפנף את מאייר החוצה מניהול החברה.

מנהל קרן הגידור אריק ג'קסון, שהגיש את התכנית בת 99 הדפים, הציע לדירקטוריון להביא לחברה מפעיל שיחליף את מאייר בתפקיד המנכ"ל וכן המליץ על קיצוץ בכוח אדם שמונה 12,000 עובדים ל-3,000 מועסקים בלבד.

על-מנת לשכנע ולהבהיר את טיעוניו עובר ג'קסון על כל "מעלליה" של מאייר, הכוללים בעיקר הוצאת כספים מופרזת ואפילו מופרכת. כך למשל הוא מציין כי עובדי יאהו זכו לקבל ממאייר מספר הטבות יקרות ומיותרות, כמו לדוגמה מכשירי iPhone במתנה ושנה אחת של פטור ממס. להערכתו של ג'קסון, רק האוכל שמספקת יאהו בחינם לעובדיה עלה לחברה 450 מיליון דולר בארבע השנים האחרונות, שהם בערך 108 מיליון דולר בשנה.

מאייר גם נתנה חסות לדאבוס (Davos) – כנס גדול בשווייץ – והטיסה את עצמה יחד עם כמה מנהלים ב-NetJets בעלות כוללת של בין מיליון לשני מיליון דולר, מדווח ג'קסון. היא גם סיפקה חסות מטעם יאהו למנעמים שקיבלו כוכבים שהשתתפו באירוע ה-Met Ball Gala, דבר שאמור אף הוא לעלות לחברה שלושה מיליון דולר.

המת המהלך של עמק הסיליקון

אבל אחד משיאי הבזבוזים של הגברת הראשונה של יאהו, הוא עלות מסיבות התאגיד שארגנה. ג'קסון טוען שהצילומים שנערכו במסיבה שהתקיימה בדצמבר 2014 רק הם בלבד עלו לחברה 70 אלף דולר, ושמסיבת החג של יאהו (שאורגנה בנוסח גטסבי הגדול ותתקיים במזח 48 בסן פרנסיסקו) עולה לחברה שבעה מיליון דולר!

אם אין די בכך כדי לשכנע את יאהו שכספי החברה עפים ברוח בחסותה של מאייר, הרי שג'קסון מציע גם מבט ביקורתי על רכש הסטארט-אפים שמאייר ביצעה, ומציין את הגדול שבהם – Polyvore שנרכש ביולי 2015 – כפשוט לא הגיוני. צוותה של מאייר בזבז כ-230 מיליון דולר על רכישת חנות המסחר האלקטרוני לבגדים, שג'קסון מכנה חברה "זומבי" וטוען שהייתה ידועה כמיזם "המת המהלך" של עמק הסיליקון. לסברתו של ג'קסון, הסיבה המרכזית לרכישת הסטארט-אפ הכושל היא העובדה שמאייר הייתה אחת המנטורים המייסדים של המיזם מטעם גוגל (Google).

לפי דעתו של ג'קסון גם המשכורות של צמרת יאהו גבוהות באופן אבסורדי – במיוחד זו של מאייר. ג'קסון אומר כי משכורת הבסיס של מנהלים בכירים אחרים בחברה היא מיליון דולר לשנה, ואליהם מתווספים מיליוני דולרים לצורך תמריצים ופיצויי פיטורים. מאייר מכרה אופציות למניות יאהו בשווי של כ-26 מיליון דולר מאז 2014, וג'קסון מעריך שאם תצליח להישאר בחברה עוד שנה וחצי, זאת אומרת אם תשלים חמש שנים רצופות, תרוויח המנכ"לית בסך הכל במהלך כהונתה 365 מיליון דולר.

בינתיים לא התקבלה תגובה לדברים, אבל איך שלא יהיה – אסור לדאוג למאייר יותר מדי. "מצנח הזהב" שיש לה, (ושככל הנראה עומד על 300 מיליון דולר), מבטיח שגם אם תפוטר היא עדיין תוכל להמשיך לבזבז כסף, או נכון יותר את כספם של בעלי יאהו, למשך תקופה ארוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים