מנכ"ל נימבל: "עד 2018 ייוותרו רק שישה שחקנים בשוק אחסון הפלאש המלא"

Dell/EMC ,HP ויבמ יהיו שלושה מהם - העריך המנכ"ל, סורש וושודבאן, שדיבר בפני אנליסטים ● אלה אמרו בתגובה כי מדובר בהערכה הגיונית

סורש וסודוואן, מנכ"ל נימבל סטורג'

רק שישה ספקים הפועלים בעולם אחסון הפלאש המלא (All-Flash Arrays) ישלטו בשוק ב-2018, כש-Dell/EMCיבמ (IBM) ו-HP יהיו שלושה מהם – כך העריך סורש וושודבאן, מנכ"ל נימבל סטורג' (Nimble Storage).

וושודבאן דיבר במפגש אנליסטים, בו הציג כמה היבטים פיננסים של נימבל לאחר הנפקתה. אנליסטים ציינו כי "מסקרן לראות שהמתרחש כעת בתחום מנוגד לאינטואיציה. כרגע, יש יותר מתריסר ספקי אחסון פלאש מלא, אשר מתחרים האחד עם השני, וישנה הנחה כי עולם הפלטפורמות הישן עומד להיעלם לתמיד".

הם הוסיפו כי "נט-אפ (NetApp) הובילה את מגמת המעבר ל-NAS, יחד עם EMC ו-HDS". על פי האנליסטים, יש הגיון בדברי וושודבאן לפיהם תיוותרנה שלוש ספקיות של מערכות -Dell/EMC ,HP ויבמ, המחזיקות בכמחצית מנתח השוק.

וושודבאן לא חשף בפני שומעיו את עתיד החברה, שכעת מציעה פתרונות היברידיים, המשלבים פלאש ודיסקים, אבל אלה העריכו כי נימבל תציג את ה-All Flash Array שלה בשנה הבאה, כשהיא מצטרפת לשוק באיחור. כיום, ציינו, קיימות כמה חברות המציעות פתרון אחסון מבוסס פלאש מלא: HDS, קמינריו (Kaminario) הישראלית, נט-אפ ו-Pure Storage. שחקנית נוספת בתחום היא סנדיסק (SanDisk), שנמכרה באוקטובר האחרון ליצרנית הכוננים הקשיחים ווסטרן דיגיטל (Western Digital) תמורת 19 מיליארד דולר. עוד ציינו האנליסטים את Solidfire ,Tegile ,Tintri ,Violin Memory ,Nexgen ו-Breqwatr.

לפני ימים אחדים אמר דניס מרפי, סגן נשיא עולמי למכירות בנימבל, בראיון לאנשים ומחשבים כי "עבדתי ב-EMC בשנות ה-90', ורבים מעמיתיי עבדו בנט-אפ. הטכנולוגיות של חברות האחסון המסורתיות ילכו בדרכם של הדינוזאורים".

לדברי מרפי, "המאפיין את פתרונות האחסון של היצרניות הוותיקות הוא שהן מתבססות על ארכיטקטורות בנות 20 שנים או יותר. חלק ניכר מהמנמ"רים וממנהלי התשתיות לא אוהבים את הגישה המסורתית הזו ורוצים תפיסות שאינן שמרניות – ופה אנחנו באים ועונים על הצורך להטמיע חדשנות במערכי האחסון בארגונים. הפתרונות המסורתיים נבנו במילניום הקודם ואין בהם יתרון טכנולוגי כלשהו. מה שהיה מאובטח לפני שבע שנים, בוודאות אינו בטוח כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים