פייסבוק היא האפליקציה השולטת לשנת 2015 – אך מי זו שנושפת לה בעורף?

נילסן קבע - הרשת החברתית נמצאת במקום הראשון ברשימת The Top App Of 2015, אבל אפליקציית Messenger - היא המחזיקה בשיא הצמיחה המהירה

החיים היפים. פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) לא מוותרת גם השנה וממשיכה במגמה מ-2014, כאשר היא אוחזת במיקום הגבוה ברשימת האפליקציות שהותקנו על-גבי טלפונים חכמים בארצות הברית, בהתבסס על בחינת מספר המשתמשים הייחודיים, לפי הדיווח החדש שפרסמה השבוע נילסן (Nielsen), חברת המחקר, המידע וניתוח השווקים מהמובילות בעולם. אפליקציית Messenger מצידה יכולה להתגאות בשיא כצומחת המהירה ביותר בשנה החולפת.

מאחר שחזתה את מגמת המעבר מרשת חברתית ציבורית יותר לתחום התקשורת הפרטית, החלה פייסבוק לאלץ את משתמשיה להתקין Messenger החל מאביב 2014. על-ידי כך קרעה את ה-Messenger מהיישום העיקרי שלה וכעת ניתן לחזות בתוצאות. בחודשים שחלפו מאז, האפליקציה זינקה לראש מצעדי הפזמונים של ה-App Store. ואילו במהלך שנת 2015, גדל ה-Messenger יותר מכל אפליקציה אחרת. לפי הדו"ח החדש, האפליקציה מציגה גידול של 31% במספר המשתמשים בה מאז שנת 2014. זו אמנם בכלל האטה, לעומת קצב הגידול המטורף של שנת 2014 שעמד על 242%, אבל הסיבה לנתון המדהים של אותה שנה הייתה הדחיפה העצומה שסיפקה לאפליקציה הצעירה האם-המולידה, פייסבוק.

השאלה כעת היא האם פייסבוק יכולה לעשות את אותו תרגיל מצליח במהלך החדש שלה לניתוק כלי מתוכה והפיכתו לאפליקציה עצמאית. היעד הנוכחי שעומד לקבל את "הטיפול" של הרשת החברתית הדומיננטית הוא האפליקציה Moments, שכעת הפכה למחליפתו הרשמית של הכלי photo-syncing של הרשת החברתית. התשובות יופיעו באותו מקום ובאותו זמן בשנה הבאה.

עוד הישגים ומגמות שוק

בין שאר המתחרות בקטגוריית הצמיחה המהירה ביותר נכחה גם Apple Music, שמציגה גידול בן 26% של שנה-מול-שנה. אבל יש לקחת בחשבון שמדובר בבחינת מקרה השונה במקצת מזה של Messenger, שכן שירות הסטרימינג של אפל (Apple) הושק רק ביוני האחרון.

במושגים של אפליקציות שהותקנו הכי הרבה על-ידי משתמשים, הרי שפייסבוק מובילה בגאון עם נתון מרשים של עלייה בת 8% בשנה החולפת, שגם בסיכומה ניצבה הרשת החברתית בראש הטבלה כמנצחת האולטימטיבית. אפליקציית יוטיוב (YouTube) נצמדת חזק לאחוריה של פייסבוק, עם 5% יותר מבשנה שעברה, ו-97 מיליון משתמשים ייחודיים שהצטרפו מדי חודש בממוצע למתקיניה במהלך השנה החולפת.

כדי לסבר את האוזן יש לציין שפייסבוק עצמה הודיעה בחודש שעבר שהיו לה 1.39 מילארד משתמשים חודשיים מכל העולם, נתון שמהווה עלייה של 23% שנה-מול-שנה, וכן 217 מיליון פעילים חודשיים (לא רק באפליקציה) בארצות הברית ובקנדה ברבעון השלישי של 2015.

האפליקציות המובילות של השנה כוללות בנוסף גם את Google Search – אשר לה 95 מיליון משתמשים בניידים, Google Play עם 89.7 מיליון משתמשים, Google Maps עם 75.1 מיליון משתמשים, אינסטגרם (Instagram) שמותקנת ופועלת אצל 55.4 מיליון משתמשים, ואפליקציית המפות של אפל (Apple Maps) עם 44.4 מיליון משתמשים רשומים, כך לפי ממצאי נילסן. אגב, על-פי הדו"ח, אינסטגרם גם מוכיחה היא עלייה קלה בשימוש לעומת השנה החולפת עם 23% גידול, כך שלכאורה אינה רחוקה במיוחד מ-Apple Music.

מערכות הפעלה מצטרפות למקהלה

בתחום מערכות ההפעלה המלחמה נמשכת בעוז. בארצות הברית המשתמשים עדיין מחבבים קצת יותר את האנדרואיד, שמחזיקה בנתון של 52.6% מנתח השוק, בהשוואה ל-42.7% של משתמשים שמבכרים את ה-iOS. כ-3% בלבד ממשתמשי הסמארטפונים עשו זאת עם Windows Phone device בשנה החולפת, ואחריהם ציבור בן 0.7% מכלל המשתמשים בניידים העכשוויים בחרו בבלקברי (BlackBerry), שימי תהילתה הרחק מאחוריה אבל מצליחה עדיין איכשהו לשרוד.

מספר המשתמשים בכלל בניידים גדל מעט בשנת 2015, עם חדירה של 78% לטלפונים החכמים בתחילת השנה ונעילתה על 80 אחוז בספטמבר.

חשוב לזכור שהסטטיסטיקה הזו מבוססת על נתונים מארצות הברית בלבד, ושהדטה של מחקר נילסן נאסף מבערך 30 אלף משתמשים בניידים, שמהווים בסך הכל מדגם מייצג. ועדיין, לפי הממצאים ניכר שהמגמה של עיסוק במסרים אישיים ובסטרימינג מאפיינת את כל העולם כיום.

לפי נתוניה של App Annie, בדירוג האפליקציות שהורדו הכי הרבה בחודש שעבר למשל, נמצאות אפליקציות כמו ווטסאפ (WhatsApp), שנמצאת במקום הראשון, Messenger , שבמקום השני, וסנאפצ'ט (Snapchat), שבמקום השמיני  – כאשר האפליקציות הרווחיות ביותר כיום הן אלו שעוסקות בווידיאו סטרימינג.

הטרנדים הללו ימשכו כנראה אל תוך שנת 2016, כשיותר ויותר משתמשים יאמצו לחיקם אפליקציות מסרים מידיים, ומחיר הדטה לניידים ימשיך לצנוח, תודות ליותר ויותר תכניות שמאפשרות למשתמשים להפיץ שידורי וידיאו סטרימינג בחינם (בהנחה ובתקווה שה-FCC לא ישים קץ לתכניות אלו).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים