סקר: חמישית מהישראלים קוראים ספרים דיגיטליים

נתונים שפרסמה בזק מעידים שלמרות מה שחושבים, אנחנו עדיין עם הספר - ולא רק הספר המודפס

ספרים, רבותיי, ספרים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

שוק הספרים הדיגיטליים בארצות הברית מדשדש והספרים המודפסים עושים שם קאמבק, אולם בישראל נראה שהמגמה מעט שונה: סקר שפרסמה הבוקר (ד') בזק מראה ש-19% מהציבור קוראים ספרים דיגיטליים, כאשר 17% מהם קוראים גם ספרים אונליין וגם מודפסים ו-2% – דיגיטליים בלבד.

עוד עולה מהסקר כי חדירת הספרים הדיגיטליים לשוק הישראלי היא לא מהגבוהות בעולם ועומדת על 9% בלבד. זאת, לעומת 34% בארצות הברית, 14% בבריטניה ו-12% בשווייץ ובספרד (כל אחת מהן). מתחת לישראל נמצאות צרפת עם שיעור חדירה של 8% וצ'כיה עם 7% בלבד.

נתון שיכול להסביר זאת הוא השיעור הנמוך של הקוראים הישראליים שבכלל מוכנים לקרוא ספרים דיגיטליים – 35% בלבד. 42% מאלה שקוראים אותם עושים זאת בטאבלט, 36% במחשב הנייח ו-27% בלפטופ. רק רבע מהקוראים משתמשים לצורך כך בסמארטפונים. אפשר להבין זאת, נוכח הקוטן של המכשירים.

זמינות, נוחות וקומפקטיות

כשנשאלו מדוע לקרוא ספר דיגיטלי, האחוז הגדול ביותר (34%) ציין את הזמינות שלהם, ולאחר מכן את הנוחות, הקומפקטיות והמחיר. בתשובה לשאלה למה לא לקרוא ספר דיגיטלי בלטה התשובה שזה לא נוח. הרוב (61%) מורידים את הספרים הדיגיטליים בחינם – 61% ברשת ו-17% באפליקציה ייעודית. 30% העידו כי יקראו יותר אם תהיה להם אפליקציית ספרים דיגיטליים, אבל 48% כלל לא מעוניינים בה.

92% מהישראלים קראו השנה לפחות ספר אחד. 38% עושים זאת בתדירות גבוהה, 34% בתדירות בינונית ו-20% – לעתים רחוקות. 8% העידו שהם לא קוראים ספרים כלל. מדובר בשיעור קריאה גבוה הרבה יותר מזה של האמריקנים, שעומד על 72%. רוב מוחץ של הישראלים (96%) קוראים את הספרים שלהם, איך לא, בעברית, אבל גם מקומה של האנגלית לא נפקד (21%).

מבין הז'אנרים השונים, רבי המכר הם הפופולאריים ביותר, כשאחריהם נמצאים ספרי מתח, דרמה, רומנים רומנטיים וספרי בישול. הקלאסיקות הישראליות נמצאות רק במקום השביעי וספרי הילדים – במקום ה-12.

מרבית הקוראים עושים זאת בסופי שבוע ורק לאחר מכן – לפני השינה. 16% קוראים בתחבורה הציבורית.

בזק פרסמה את הסקר עם השקתו של מהלך שיווקי חדש, במסגרתו היא מאפשרת ללקוחותיה להוריד בחינם ספרים דיגיטליים מאפליקציית עברית, באמצעות שירות הענן שלה, Bcloud.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמעון

    מכוון שרוב הקוראים במדינה הם דתיים ששומרים שבת ועוד סיבה כוון שהספרים יקרים במדינה : בישביל לעודד קריאה ספרים דיגיטלים קודם הספר צריך להיות דומה לספר רגיל ושנית יהיה לו אפשרות תרגום מאנגלית לעברית וההפך וגם יהיה לו אפשרות להפוך את הספר הדיגיטלי ל--mp3: ידועה לי שיש תוכנה כזו אבל היא יקרה שעולה 1000 ש"ח

אירועים קרובים