אפל דורשת מהממשלה הבריטית: "חיזרו בכם מהניסיון להחיל את חוק המעקב ברשת"

הדלת האחורית שמתכוונת בריטניה לכפות על חברות הטכנולוגיה מעמק הסיליקון ומיתר רחבי העולם מקוממת את הענקית, שהחליטה להילחם ברוע הגזרה ● החברה בעלת השווי הגבוה ביותר בשוק העולמי מובילה עכשיו מאבק בהצעת החוק השנויה במחלוקת

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

אפל (Apple) מתערבת באופן נדיר בנושאים הכרוכים בפוליטיקה בכלל ובזו של בריטניה בפרט, אבל הפעם חרגה מהרגליה כשתקפה הצעת חוק – המכונה "חוק העוצמה החקירתית" – וזאת מכיוון שלטענתה ההצעה שמונחת על שולחן הממשלה של הממלכה המאוחדת דורשת ממנה להפוך את אבטחת המידע שלה לפחות יעילה ועוצמתית.

אפל טוענת שהמהלך שייכפה עליה החוק יאפשר גישה קלה יותר אל נתוניהם האישיים של מיליוני משתמשים ועלול לפגוע בהם. בעוד שממשלת בריטניה מצידה סבורה שהחוק מחויב המציאות ושמטרתו היא סיוע למלחמתה הנחרצת בטרור, מבהירה אפל שלסברתה השינוי שמבקשת ממנה הממשלה הבריטית לערוך, עלול לשים את אזרחי הממלכה בסכנה גדולה מזו שבה הם נתונים כיום.

הצעת החוק להעצמת סמכויות החקירה הוגשה לבית הנבחרים על-ידי מזכירת הבית, תרזה מאי, בחודש נובמבר האחרון, וכיום נמצאת ההצעה בשלב הוועדה. בקריאתה לביטול (או תיקון) הצעת החוק כתבה אפל כי להבנתה האיום על הביטחון הלאומי אינו מצדיק את הפגיעה בפרטיותם של האזרחים.

הרעים ימצאו אותו גם הם

בהודעה שהגישה אפל לוועדה נכתב: "היצירה של דלתות אחוריות ויכולות יירוט תחליש את ההגנות שנבנו למוצרי אפל ותסכן את כל הלקוחות שלנו. מפתח שנעזב מתחת לשטיח הכניסה בבית לא יחכה שם רק לבואם של האנשים הטובים בסיפור. הרעים ימצאו אותו גם הם".

ענקית הטכנולוגיה הדגישה את התחומים העיקריים של הצעת החוק שברצונה שיערכו בהם שינויים. אפל הודיעה לוועדה כי קטעים בהצעת החוק יכולים לתת לממשלה את הכוח לדרוש ממנה לשנות את אופן ואופי פעולתו של שירות ההודעות שלה, ה-iMessage. החברה מקופרטינו אמרה שהמהלך עלול להחליש את ההצפנה ולאפשר לשירותי הביטחון לצותת בפעם הראשונה להודעות ששולחים המשתמשים זה לזה באמצעות ה-iMessage.

בנוסף הביעה אפל דאגה מחלק אחר של הצעת החוק, אשר מאפשר לשירותי הביטחון את הסמכות לפרוץ למחשבים ברחבי העולם, וזוכה, לטענתה, בפעם הראשונה לעיגון בחוק ולמתן רישיון לממשלה לנהוג כך. חלק זה, לפי דברי החברה, מכיל הוראות המחייבות חברות תקשורת לספק סיוע לשירותי הביטחון כאשר אלו נזקקים לעזרה ואפל מודאגת מיכולת הממשלה לחייב אותה לעזור לסוכניה לפרוץ למכשירים שלה עצמה.

"הדברים הללו יציבו חברות וגופים כמו אפל – שיחסיה עם לקוחותיה בנויים בחלקם על תחושת האמון באופן הטיפול בדטה האישית שלהם – במצב קשה מאוד", כתבה חברת הטכנולוגיה והוסיפה שלהבנתה אם החוק יעבור בממלכה המאוחדת, יגלו גם ממשלות אחרות עניין בהעברת חוקים דומים, דבר ש"ישתק את התאגידים הבינלאומיים שיכרעו מתחת למשקלם של עשרות או מאות חוקים סותרים מהמדינות השונות". למרות הדברים הבטיחה אפל שתוסיף לשתף פעולה עם ממשלת בריטניה כשרשויות אכיפת החוק ייפנו אליה בבקשת עזרה, כפי שנהגה עד כה.

לא רק אפל נלחמת

יש לקחת בחשבון כי חברות הטכנולוגיה האמריקניות, שחיזקו את יכולות ההצפנה שלהן בעקבות חשיפותיו של אדוארד סנואודן אודות ריגול אחר אזרחים שמבצעת הסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית (NSA), עושות כיום שימוש במערכות הצפנה שמונעות גישה להודעותיהם הפרטיות של המשתמשים, כמו גם לנתוניהם האישיים.

ענקיות אחרות מעמק הסיליקון, ביניהן גוגל (Google), פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter), ומיקרוסופט (Microsoft) צפויות אף הן להגיש לוועדה את התנגדותן לחוק המתגבש בבריטניה, כך דיווח הפייננשיאל טיימס (Financial times) בהתבסס על עדכונים מפי גורמים יודעי דבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים