גוגל מכניסה בינה מלאכותית לאפליקציית ההודעות שהיא מפתחת

Messenger חדש שעליו שוקדת החברה הוא לא עוד אחד שגרתי, אלא מדובר בסופר-אפליקציה שכוללת שלל פיצ'רים ● האם סוף סוף יהיה מי שינסח את ההודעות ויתכתב במקומנו?

אילוסטרציה: BigStock

על פי דו"ח של הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), הדור הבא של אפליקציות ההודעות כבר מתבשל בסירים של גוגל (Google). האפליקציה החכמה, שאמורה לתת פייט מנצח למתחרות הרבות של הענקית ממאונטיין וויו, תפעל, כך מספרים הדיווחים, בהתבסס על אינטליגנציה מלאכותית וטכנולוגיית צ'ט-בוט מתקדמת.

מבין מכלול האפליקציות לניידים זוכות אלו שמוקדשות להודעות (צ'טים) לפופולריות גדולה, אלא שדווקא האפליקציות של גוגל לא מצליחות להפוך לנחשקות מכולן. באופן שלבטח קומם את קברנטי גוגל, ה-Hangouts וה-Messenger מצאו את עצמן משתרכות מאחורי הווטסאפ (WhatsApp) – שנרכש ב-19 מיליארד דולר בשנה האחרונה – וה-Messenger של האויבת-המיתולוגית פייסבוק (Facebook).

אפילו Wechat, יישום צ'אט פופולרי של החברה הסינית Tencent, עקף את המוצרים של גוגל בשוק אפליקציות ההודעות. יתכן שהסיבה לכך נעוצה בעובדה ש-Wechat מוסיף יכולות אחרות לאפליקציה מלבד צ'אט, ויוצר למעשה תערובת מדליקה בין מכלול שירותים. למשל, הוא מאפשר למשתמשים לרכוש דרכו מוצרים, לשלם חשבונות, לקבוע פגישות ועוד – מכלול פעולות שדומות להם מציעה גם פייסבוק עם "M", העוזרת האישית שלה ב-Messenger, ששירותיה הושקו רק בחודש אוגוסט האחרון.

לאיים על מעמדה של הענקית

לפי דברי הוול סטריט ג'ורנל, ב-Messenger החדש שלה תשלב גוגל ככל הנראה צ'ט-בוט – תוכנה שמספקת מענה רובוטי לשאלות, בדומה למה שיודע לעשות שירות ה-"M" של פייסבוק. עם המסנג'ר העתידי של גוגל המשתמשים יוכלו לנהל את הצ'טים שלהם מול חברים או מול הצ'ט-בוט, שאמנם לא יענה בשמם או במקומם לשיחות מהחבר'ה, אבל שבהחלט ידע לערוך בעבורם חיפוש ברחבי האינטרנט בכדי לענות באופן המוצלח ביותר על שאלות שיפנו אליו. לדברי אותם המקורות, גוגל מתכוונת לאפשר גם למפתחים חיצוניים לבנות צ׳ט-בוטים משלהם, אשר יפעלו יחד עם הפלטפורמה של ענקית הטכנולוגיה.

הצ'ט-בוטים מבוססי הבינה המלאכותית הולכים והופכים ליותר ויותר דומיננטיים במרחב הקיברנטי. הצ'ט-בוטים השונים – ביישומי ההודעות (M של פייסבוק למשל) וכן Cortana מבית מיקרוסופט (Microsoft) ו-Siri של אפל (Apple) – עלולים, כנראה, לאיים על מעמדה של הענקית שמנוע החיפוש שלה לא יהיה עוד האמצעי המוביל שדרכו מגיעים גולשים למידע. לכן, יתכן בכלל שגוגל לא מנסה רק להיאבק על מקומה במדרג אפליקציות המסרים המידיים, אלא גם לא לאבד את הבכורה בתחום החיפושים.

ניק פוקס, סגן נשיא החברה, הוא מוביל הצוות שעובד על השירות החדש במשך שנה לפחות, אם כי בינתיים לא צוין מתי מתכוונת גוגל להשיק את ה-Messenger החדש והחדיש שלה, ואפילו אין מושג איך היא תבחר לקרוא לו. נצטרך אם כן להמתין בסבלנות לדבר הבא של ענקית מנוע החיפוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים