הרבה מהומה על לא מאומה – אפל ניצחה בתביעה בעניין ה-iMessage

מאז שהוגשה התביעה בנובמבר 2014, אחת מהתובעות ביקשה לצאת ממנה והשופטת סירבה להעניק למקרה מעמד של תביעה ייצוגית ● עכשיו התקבלה ההחלטה הסופית, שסיימה עבור אפל עוד סאגה משפטית

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

בית המשפט בארצות הברית זיכה את אפל (Apple) בניצחון מלא בתביעה ייצוגית שהוגשה כנגדה בטענה שה-iMessage שלה תוכנן כך שלא יעביר הודעות טקסט לטלפונים מבוססי אנדרואיד. השופטת הפדרלית שדנה בתיק פסלה את התביעה במשפט אחד בלבד וכתבה – "התיק בוטל".

כבר בעבר ביקשה הענקית מקופרטינו מהשופטת לדחות את התביעה, וזאת לאחר שגילתה כי שניים משלושת התובעים במקרה נפטרו ממכשירי ה-iPhone הישנים שלהם אחרי שהגישו את התביעה נגד אפל. כך התכוונו התובעים "להוכיח" כיצד טקסטים שנשלחו למספרי הטלפון שלהם הלכו למכשירי אפל ולא הגיעו מעולם למכשירי האנדרואיד, טענה חברת הטכנולוגיה.

מאז שהוגשה התביעה בנובמבר 2014, קרו שני דברים – אחת מהתובעות ביקשה לצאת מהתביעה. השופטת, לוסי קו, סירבה להעניק מעמד של תביעה ייצוגית למקרה. עכשיו התקבלה ההחלטה הסופית שסיימה בעבור אפל עוד סאגה משפטית, והפעם במהירות ובקלות.

בתביעה המקורית טענה בואקאיי ג'וי בקהוט שבעלה עשה החלפה, ובתמורה ל-iPhone הישן שלה רכש מכשיר אנדרואיד. הבעל, אדם בקהוט, וחברו, קנט מוריס, היו גם הם בין התובעים במקרה. השלושה טענו שעברו משימוש במכשירי iPhone למכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד בשנת 2012, ולאחר המעבר הודעות הטקסט שנשלחו אליהם ממשתמשי iPhone אחרים לא הגיעו אליהם.

המערכת כלל לא תוכננה לשימוש באנדרואיד

בירור העלה כי מערכת ה-iMessage של אפל בכלל לא תוכננה לשימוש באנדרואיד. שירות iMessage ב-iPhone נוצר במקור למעשה כצ'ט פנימי שמיועד למשתמשי אפל בלבד, מתוך כוונה להחליף את ה-SMS של רשתות הסלולר. אל משתמשים שעברו מ-iPhone לאנדרואיד מבלי לסגור את האופציה של הצ'ט המשיכו להישלח כנראה הודעות מחברים, ואלו נתקעו מן הסתם בשרתיה של אפל. לפי הדברים נראה כי לחלק מהמשתמשים הגיעו לבסוף ההודעות כ-SMS, אבל בעיכוב של מספר דקות.

בתביעה טענו שלושת השותפים כי ההתנהלות של אפל מהווה הפרה של החוק הפדרלי, ואילו ענקית הטכנולוגיה הכחישה את ההאשמות, אבל בכל מקרה מיהרה לתקן את הדבר עוד בשנת 2014.

בעוד שהמקרה המשפטי הזה לא הגיע לכדי יותר מעיסוק משפטי שהיה יחסית קצר וענייני, הרי שלטענת ה-Business Insider בין סוף 2012 ו-2014 סיפקה הבעיה הטכנית המדוברת קושי גדול לכל מי שבחר לעבור מ-iPhone לאנדרואיד. לאחר שסדרת סיפורים על תקלות ב-iMessage התפרסמה במדור העסקים של האתר,  התקבלו במערכת יותר מ-600 מיילים מצרכנים שהתלוננו כי ה-iCloud של אפל סירב להעביר אליהם הודעות טקסט כשעברו ממכשירי ה-iPhone שלהם למכשיר אנדרואיד. עובדים של אפל וחברות טלפון שונות שוחחו עם ה-Business Insider ואמרו כי נראה להם שתיקון התקלה זכה לעדיפות נמוכה מטעם החברה, כי לקוחות שעברו לאנדרואיד הפכו לכל כך אומללים מכיון שלא קיבלו את המסרים שלהם עד שרבים נאלצו ביאושם לחזור למכשירים מבוססי iOS.

סבל של לקוחות מחד ותביעות ייצוגיות מאידך – מבחינה חוקית הסתכמו כל הטענות הללו בכלום ושום דבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים