מהו הפגם הקטלני בווטסאפ שגורם לשירות לקרוס שוב ושוב?

לדברי אינדראג'יט בויאן בן ה-18, בגרסת המחשב של השירות ניתן להקליד הודעות של עד 6,600 תווים ● רק שהבחור החליט להכניס מספר זהה של אימוג'ים, מה שהביא את המערכת לקרוס וכך גם אצל כל מי שפתח את ההודעה בנייד ● אך יודעים מה? לא הכל אבוד

בקרוב עם דפדפן. ווטסאפ

הפסיקו לנשום – דרמה גדולה בשגרת חיינו: פגם קטלני התגלה בווטסאפ (WhatsApp) שיכול להיות מנוצל לרעה על ידי אלה אשר בידיהם זמן פנוי רב מדי, שיגרמו לקריסת אפליקציית ההודעות הפופולרית.

חוקר האבטחה בן 18 בלבד וחובב ווטסאפ לא קטן, אינדראג'יט בויאן, גילה באג המשפיע גם על גרסת המובייל וגם על גרסת שולחן העבודה של האפליקציה. לדבריו, הוא השתמש בגרסת המחשב של השירות, המאפשרת למשתמשים להקליד הודעות של עד 6,600 תווים. רק שבמקום לכתוב טקסט, בויאן החל להכניס אימוג'ים של סמיילי. אלפים מהם.

כשהגיע לכ-4,200 אימוג'ים הדפדפן החל להאט, אך מכיוון שהשירות לא הגיע למגבלת התווים, זה אפשר לו להמשיך, עד שקרס. בויאן עדיין הצליח לשלוח את ההודעה עמוסת האמוג'ים שלו, אך היא רק הובילה אותו לגלות שפתיחת הודעה כזו בנייד גורמת לווטסאפ לקרוס שוב ושוב.

הגאון בן ה-18 בדק את הבאג בגרסת שולחן העבודה של האפליקציה באמצעות דפדפני Firefox ו-Chrome. הוא גם בדק את זה על מכשירי אנדרואיד בגרסאותיו השונות ובסמארטפונים מסוגים שונים. בויאן ציין כי ההודעה לא גרמה לקריסה בגרסת iOS של ווטסאפ, אבל כן הקפיאה את היישום במשך כמה שניות.

וכעת כשהחשש הגדול נמצא באוויר, האם כולנו חשופים לקריסת החמצן היומיומי שלנו? ובכן, על פי בויאן – כלל וכלל לא. הוא טוען כי מחיקת כל הצ'אט עם אותו טרוריסט-סמיילי, תמנע מווטסאפ להתרסק. בויאן דיווח על הבעיה לווטסאפ בתקווה שתיקון לעניין ישוחרר.

זו לא הפעם הראשונה שהנער גילה פגם קריטי בשירות ההודעות. בשנה שעברה, חשף כיצד הודעה שנבנתה במיוחד רק באמצעות 2,000 תווים הצליחה לגרום לאפליקציה לקרוס. הוא יידע את החברה והם הוציאו עדכון אשר תיקן את העניין. נו, מי גאון של אמא?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים