תקלת תוכנה גרמה לשחרור 3,200 אסירים מהכלא בארצות הברית

הדבר התרחש כאשר התחברות למודול במערכת ה-IT, שנועד לטיפול באסירים הזכאים להטבות בשל התנהגות טובה, הביא להוצאת צווי שחרור מוקדם לחלק מהפושעים

שחרור מוקדם מהכלא לריאליטי ווינר. צילום אילוסטרציה: BigStock

3,200 אסירים בבתי הכלא במדינת וושינגטון סיימו לרצות את עונשם מוקדם מהמתוכנן, בשל תקלת תוכנה.

הדבר התגלה לאחר שחרורם של האסירים, ופקידים רשמיים במדינת וושינגטון אמרו כי האסירים יצטרכו לחזור למתקני הכליאה כדי לסיים לרצות את עונשם.

התקלה התרחשה כאשר התחברות למודול במערכת ה-IT, שנועד לטיפול באסירים הזכאים להטבות בשל התנהגות טובה, הביא להוצאת צווי שחרור מוקדם לחלק מהפושעים.

הדבר לא התגלה על ידי שירות בתי הסוהר האמריקני: מי שהביא להעלאת הנושא היה בן משפחה של אחד מקורבנות האסירים. הוא גילה כי העבריין עומד להשתחרר מוקדם מהמתוכנן, ופנה לשירות בתי הסוהר כדי לברר מדוע.

סיפור של 13 שנים

מדינת וושינגטון לא הגיבה מספיק מהר. היא חיכתה עד שמנהל IT חדש במחלקת התיקונים (DoC) יתמנה לתפקידו. אז החלה חקירה לבחינת מידת החומרה של התקלה. רק אז מנהל ה-IT הזעיק צוות בכיר ממשרדו של מושל המדינה ובעקבות זאת ננקטו הצעדים המתבקשים.

חקירת המקרה העלתה כי הדבר מתרחש, למרבה ההפתעה, מפעם לפעם, כבר במשך 13 שנים. המשמעות היא שמספר נרחב של אסירים שוחרר לפני ריצוי מלא של עונשם. סטטיסטיקה שפורסמה על ידי משרד תיקון השגיאות העלתה כי רבים מהפושעים שוחררו 49 ימים מוקדם יותר מהמועד בו היו אמורים להשתחרר. אסיר אחד ממש זכה מההפקר, ושוחרר 600 ימים, שנה ושבעה חודשים, מוקדם יותר ממועד שחרורו האמיתי.

ג'יי אינסלי, מושל מדינת וושינגטון, אמר במסיבת עיתונאים כי "העובדה שהתקלה נמשכה בלא הפרעה 13 שנים מאוד מאכזבת אותי. מדובר בדבר בלתי מקובל לחלוטין, ולמען האמת – משגע את השכל".

המשרד לא אמר האם האסירים ששוחררו בשחרור מוקדם ייענשו בשל העובדה כי לא התריעו בפני השלטונות על הטעות שבשחרור המוקדם.

מעתה, נמסר, קבצי השחרורים ייבדקו באופן ידני, לצד תהליך השחרור שייעשה במקביל במחשבים, "המערכת תקבל עדכון על מנת להבטיח שהבעיה לא תקרה שוב". המשטרה של וושינגטון בוחנת כעת את כל שחרורי האסירים שנעשו בשוגג, כדי שהם יוכלו לחזור ולהמשיך לרצות את עונשם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים