מתקפה חריפה על איילת שקד בפייסבוק: "חלאה ניאו נאצית"

מרצים באוניברסיטה העברית פרסמו בפייסבוק תמונה בה נטען כי היא קיבלה תרומות מ-"נבל בינלאומי, שמכר נשק לרוצחים באפריקה" ● שקד בתגובה: "נחצה הקו בין חופש הביטוי לחופש השיסוי, שמזהם את הרשתות החברתיות"

שרת המשפטים, איילת שקד. צילום: ניצן חרמוני, מתוך ויקיפדיה

שני מרצים באוניברסיטה העברית יצאו במתקפה חריפה בפייסבוק (Facebook) נגד שרת המשפטים, איילת שקד, במסגרתה כינה אותה אחד מהם "חלאה ניאו נאצית" ונטען כי היא "שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה". שקד אמרה בתגובה שמדובר בחציית גבול ובזיהום של הרשתות החברתיות, והעבירה את הנושא לטיפול רשויות החוק.

פרסום הפוסטים בא לאחר שאתמול (א') אישרה ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק של שקד, שלטענת המתנגדים לה מבקשת להצר את צעדיהן של עמותות המזוהות עם השמאל, בעוד שלטענת התומכים בה באה להגביר את השקיפות.

שני מפרסמי הפוסטים הם פרופ' עמירם גולדבלום, מרצה לכימיה תרופתית בבית הספר לרוקחות שבפקולטה לרפואה, וד"ר עופר כסיף מהמחלקה למדעי המדינה של האוניברסיטה העברית. כל אחד מהם פרסם תמונה בה נראים פניה של שקד מחוברים לידיים נוטפות דם, כשבמקום פלג גופה העליון מופיעים איור של שלד עם רובים ותמונות של נרצחים באפריקה. לצד התמונה נכתב: "איילת שקד – ידייך דמים מלאו!" ונטען כי היא קיבלה למסע הפריימריז שלה בבית היהודי תרומה מ-"נבל בינלאומי, שמכר נשק לרוצחים בסיירה ליאון ולקרטל הסמים בקולומביה".

הכוונה היא, על פי הפוסט, לאיש העסקים "היהודי-בלגי האורתודוכסי", כך במקור, סרג' מולר, "שנעצר בידי האינטרפול במונטנגרו במרץ 2015, הוסגר לבלגיה בנובמבר וממתין למשפטו".

אחד הפוסטים המדוברים. צילום: מתוך פייסבוק

אחד הפוסטים המדוברים. צילום: מתוך פייסבוק

פרופ' גולדבלום כתב בפוסט שפרסם לצד התמונה "משהו על שקיפות: איילת שקד דורשת שקיפות. אני דורש שקיפות מאיילת שקד. אז הנה הבהרה שלא תקבלו ממנה".

ד"ר כסיף היה חריף הרבה יותר וכתב: "בארץ בושתי השקד צורח. החלאה הניאו נאצית הזו לא רק אחראית שותפה לפשיזציה של ישראל, אלא גם שותפה עקיפה לרצח עם באפריקה ולפשעים נגד האנושות. כבר כלו המילים באמצעותן ניתן להגדיר את הטינופת הזו".

"אני בטוחה שרשויות החוק יטפלו בנושא בצורה הראויה"

שקד הגיבה בהודעה (שלא פורסמה בפייסבוק שלה, נכון לכתיבת שורות אלה) בה נכתב כי "היום נחצה הקו העדין בין חופש הביטוי לחופש השיסוי, אשר מזהם את השיח הציבורי והרשתות החברתיות. אני בטוחה שרשויות אכיפת החוק יטפלו בנושא בצורה הראויה".

הדברים זכו לגינוי גם מראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג. הוא כתב בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו כי "האמירה שהשמיעו אנשי אקדמיה מסוימים על השרה שקד היא אמירה אומללה, פסולה מעיקרה ועלובה. אני מגנה אותה ואת צורת השיח שהיא מייצגת בכל תוקף".

מהאוניברסיטה העברית נמסר שהיא "איננה אחראית להתבטאויות של מרציה ואין זה מתפקידה לטפל בהן, כל עוד אין מדובר בניצול של הבמה האקדמית להפצתן". עוד הם ציינו כי "ככל שמישהו סבור שיש בהתבטאות זו או אחרת הסתה או עבירה על חוקי המדינה, עליו לפנות לרשויות אכיפת החוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים