חוק המו"פ אושר במליאת הכנסת – ללא מתנגדים

מטרת החוק היא לחזק את הבורסה ולהקל על הסטארט-אפים לגייס כספים בישראל ולהתפתח בה

אישור פה אחד. צילום אילוסטרציה: BigStock

מליאת הכנסת אישרה בקריאות שנייה ושלישית את התיקון לחוק המו"פ, או החוק לקידום השקעות בחברות הפועלות בתחומי ההיי-טק – ללא מתנגדים. בקריאה שנייה הצביעו בעד החוק 39 חברי כנסת ובקריאה שלישית – 44.

אחת המטרות העיקריות של החוק היא לחזק את הבורסה כחלופה משמעותית למימון חברות היי-טק וסטארט-אפים, במטרה להעלות את הסיכויים שהחברות האלה יתפתחו בישראל. זאת, על ידי הקטנת התלות שלהן בשווקים כלכליים חיצוניים ושכלול שוק ההון לטובת כלל המשקיעים בו.

בין עיקרי התיקון נמנים שלושה נושאים עיקריים: התרת מימון המונים; הקלות והתאמות בדרישות הגילוי, התשקיף, הדיווח השוטף ודרישות הממשל התאגידי; והקמת קרנות להיי-טק שנסחרות בתל אביב.

בדברי ההסבר להצעה נכתב ש-"בממוצע רב שנתי, כ-95% מהסטארט-אפים נמכרים לחברות זרות. במקביל, שיעור ההנפקות הראשוניות לציבור פחת במידה ניכרת לאחר התפוצצות בועת ההיי-טק בשנת 2000 והוא נמוך משמעותית מהשיעור המקביל בארצות הברית".

עוד נכתב כי "תלותם של הסטארט-אפים במימון המגיע מקרנות הון-סיכון יוצרת תלות בהון זר, אמריקני ברובו, המושקע באמצעות קרנות הון-סיכון ישראליות וזרות. מטרת החוק הן לחזק את הבורסה של תל אביב כתחלופה למימון זר על ידי הקלות לחבורת טכנולוגיות שינפיקו בה".

ואמנם, בבורסה בירכו על אישור החוק. המנכ"ל, יוסי ביינארט, אמר במסיבת עיתונאים לסיכום השנה כי "קבלת החוק היא מהלך חשוב שלקח כמעט ארבע שנים לאשר אותו", אמר. "הוא נותן יתרונות דרמטיים לחברות קטנות, בשווי של עד מיליארד שקלים, בכך שהוא מקל עליהן בחמש השנים הראשונות לקיומן ומוריד את מספר המטלות שעליהן לבצע, כמו מסים או דיווח באנגלית. המדינה החליטה לטפח את המגזר הזה".

סייע בהכנת הידיעה: יניב הלפרין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים