ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בטק מהינדרה

בארגון טוענים כי הנהלת החברה, שירשה את עסקי הדיגיטל של קומברס, נוקטת בצעדים חד צדדיים, שישפיעו על גורל העובדים

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות

ההסתדרות הכריזה היום (ג') על סכסוך עבודה בטק מהינדרה – התאגיד ההודי אליו הועברו כל שירותי הדיגיטל של קומברס. לטענת הארגון, הנהלת החברה "נוקטת בשינויים חד צדדיים שמשליכים על תנאי העסקתם של העובדים באתר החברה בישראל".

מוקדם יותר השנה נמכרו עסקים אלה מהחברה הישראלית לתאגיד ההודי והחל מהלך התאגדות של העובדים בהסתדרות. לפני כחצי שנה נחתמו הסכמי עבודה ראשוניים ביחס לעסקה, שאחד מהם הסדיר את תנאי העסקתם של העובדים שהועברו מקומברס לטק מהינדרה. בחלוף שישה חודשים מאז החתימה על הסכם המעבר, ההסתדרות דורשת מהנהלת טק מהינדרה לקיים משא ומתן עם נציגות העובדים, על מנת לחתום על הסכם קיבוצי קבוע.

אלא שעל פי ההסתדרות, ההנהלה לא נענית לדרישה ובמקום זאת נוקטת בשינויים שלטענת הארגון גורמים לצמצום פעילות החברה בישראל, שמונה כיום 245 איש. לדבריהם, השינויים האלה משפיעים על תנאי ההעסקה והביטחון התעסוקתי של העובדים. כמו כן, ההסתדרות דורשת מההנהלה לקיים דיוני שכר ולממש את תקציבי הרווחה האישיים בחברה.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, קרא להנהלת טק מהינדרה "לעמוד בהצהרותיה ולשבת באופן מיידי לשולחן המשא ומתן עם נציגות העובדים. גיבוש הסכם קיבוצי מקיף ושלם בטק מהינדרה מהווה תנאי חשוב להוכחת כוונותיה העתידיות בישראל".

מוועד עובדי טק מהינדרה נמסר כי "מאז החתימה על ההסכם הראשוני התנהלנו בצורה הוגנת וכנה, מתוך חשיבה על הצלחתה של החברה בישראל. לצערנו, ההידברות לא הניבה פרי ואחרי כמה פגישות מקדימות, הנהלת טק מהינדרה לא עמדה עד כה בדרישה הבסיסית להציג בפנינו את התוכנית העסקית. מצד אחד, העובדים נדרשים להעביר ידע חיוני ומהצד השני, הנהלת החברה לא מעוניינת לדבר על גורל העובדים".

בוועד הדגישו כי "כל עובד שעזב את החברה – לא התאפשר להחליפו בחדש והעבודה הועברה למיקור-חוץ או להודו. צעד זה מטיל ספק כבד בנוגע להבטחותיה של טק מהינדרה. אנחנו קוראים לחברה לשבת לשולחן המשא ומתן ולמנוע משבר אמיתי, שאותותיו כבר ניכרים בשטח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים