הצעד החשוב הבא: האינטרנט בכבלים תופס תאוצה

קומקסאט בוחנת חיבור כבלים סופר-מהיר, עם מודם 3.1 ג'יגה בייט שהתקינה ופועל בהצלחה בבית במדינת פילדלפיה

לא מהיר כמו שמבטיחים? אילוסטרציה: אימג'בנק

קומקסאט (Comcast), חברת הכבלים האמריקנית, בוחנת בפועל חיבור כבלים סופר-מהיר לאינטרנט. לטענת החברה היא הוציאה את מהירויות האינטרנט שנמדדות בג'יגה-בייט מהמעבדה אל העולם האמיתי עם מודם 3.1 ג'יגה בייט שהתקינה ופועל בהצלחה בבית במדינת פילדלפיה.

"עשינו את הצעד החשוב הבא קדימה באספקת פס-רחב במהירויות ג'יגה-בייט מעל לרשת הכבלים הקואקסיאליים שלנו," כתב סגן הנשיא הבכיר ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה, טוני ורנר, בפוסט שפורסם בבלוג החברה. "בבדיקה עשינו שימוש בחיבורי הכבלים הסטנדרטיים, זה שיש לנו בבתים לאורך המדינה. כל מה שנזקקנו לו היה מודם חדש, שדרוג תוכנה למכשיר המשמש את הטכנולוגיה וכמה מהנדסים טובים", הוסיף וכתב ורנר.

חברת הכבלים ושירותי אינטרנט הגדולה בארצות הברית גם טוענת כי זה הבית הראשון שהיא ציידה במודם DOCSIS 3.1 (שפירוש שמו הוא Data Over Cable Service Interface Specification), הפועל ברשת שמספקת חיבור ללקוחות ועובד באמצעות הרשתות הקיימות של החברה ללא כל קשרים או חיווטים חדשים שצריך להתקין בבית לכבוד הטכנולוגיה המתקדמת. "היופי של ה-DOCSIS 3.1 הוא שהוא תואם לתשתית הקיימת, כך שאין צורך לחפור את הרחובות או את החצרות", כתב ורנר.

למרות הנאמר, מהירויות אינטרנט בג'יגה-בייט אינן חדשות לגמרי. ההודעה של קומקאסט מביאה את החברה לתחרות מול Google Fiber, שמציעים  גם הם באזורים מסוימים בארצות הברית מהירויות אינטרנט סופר-גבוהות, אך דורשים התקנת חיבורי כבלים חדשים לגמרי לשם כך.

ורנר הוסיף והבטיח כי קומקאסט תמשיך לבדוק את חיבורי הכבלים החדשים בחודשים הקרובים, ושצרכני החיבור בכבלים יכולים לצפות לראות עוד לפני סוף שנת 2016 אפשרויות לבחירה במהירות ג'יגה-בייט חדשות לגמרי שעובדות על בסיס הקשרים הקיימים, וזאת בבתים ב"כמה חלקים של המדינה, כולל פנסילבניה, צפון קליפורניה ואזור אטלנטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים