דאעש במטרה לבצע מתקפות קיברנטיות נגד ארצות הברית

על פי דיווח של המגזין פוליטיקו, האקרים של ארגון הטרור ניסו לחדור למערכת של רשת החשמל האמריקנית ● לדברי מומחה לטרור סייבר, "היכולת למתקפות ענק עדיין אינה קיימת, אך הם ללא ספק עובדים על זה"

30/12/2015 11:03
ארה"ב מתחילה לתקוף מכיוון חדש. אילוסטרציה: BigStock

אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פועלים בימים אלה לבניית יכולות סייבר במטרה לבצע מתקפות קיברנטיות נגד ארצות הברית, כך פורסם אתמול (ג') במגזין פוליטיקו (Politico) האמריקני. בין המטרות, יעדים ממשלתיים ואזרחיים.

על פי הדיווח, המסתמך על גורם ממשלתי בוושינגטון, האקרים של ארגון הטרור ניסו לחדור למערכת של רשת החשמל האמריקנית. באחרונה אף נוטרו התכתבויות של תומכי דאעש בפורומים שונים, שבהן דובר על חטיפת מטוס באמצעות השתלטות על מערכת החשמל.

עם זאת, עד כה נראה כי אין באפשרות הארגון לעשות כן. בספטמבר השנה אמר ג'יימס קלאפר, ראש הסוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני (DIA), סוכנות הריגול החשובה ביותר של ארצות הברית, כי האפשרות למתקפת סייבר נרחבת מצד דאעש היא "רחוקה".

מומחה לסייבר טרור, שעוקב אחרי פעילות הארגון ברשת, אמר לפוליטיקו שיש לקחת את האיום ברצינות. "היכולת למתקפות ענק עדיין אינה קיימת, אך הם ללא ספק עובדים על זה", אמר.

בכיר לשעבר בצבא האמריקני אף הזהיר כי אנשי דאעש אינם כמו יריבים אחרים של ארצות הברית. "הם קיצוניים יותר מסין, עיראק וכן הלאה. הם יזרעו הרס".

על אף שארצות הברית מוציאה מדי שנה כחמישה מיליארד דולרים על הגנה מפני התקפות סייבר, הפגיעויות של המדינה ממשיכות להיחשף. כך, למשל, נגנבו כמעט 22 מיליון רשומות של משתמשים ממאגר מידע ממשלתי ביולי השנה. בין היתר, המידע שייך לעובדים פדרליים, קבלני משנה וקרוביהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים