פרטנר הגישה בג"ץ נגד משרד התקשורת: לא מטפל בהפרות של גולן טלקום

בחברה טוענים כי המשרד "אדיש ולא מתפקד", ומאפשר לגולן לחמוק ממילוי חובותיה ● בעתירה נכתב כי "זה בדיוק המקום בו הרגולטור מחויב להגן על האינטרס הציבורי"

משרד התקשורת התנהל כמו שצריך בפרשת גולן טלקום? בג"ץ יחליט. צילום אילוסטרציה: BigStock

פרטנר הגישה אתמול (ג') עתירה לבג"ץ נגד משרד התקשורת בטענה כי הוא "אדיש ולא מתפקד", בכך שהוא לא מטפל כנדרש בהפרות תנאי הרישיון שמבצעת גולן טלקום. החברה מימשה בצעד זה אולטימטום שנתנה לפני מספר שבועות למשרד התקשורת, לפיו אם הוא לא ינקוט צעדים נגד גולן והחברה תמשיך להפר את התנאים – היא תעתור לבג"ץ.

העתירה שהגישה פרטנר כוללת שורה של טענות שהשורה התחתונה שלהן היא שמשרד התקשורת מאפשר לגולן טלקום עושה ככל העולה על רוחה בשוק. היא מונה בעתירה את ההפרות שביצעה החברה, בהן פירוק חלק מרשת האנטנות הסלולריות שלה, לאחר שעמדה בביקורת של משרד התקשורת וקיבלה החזר של 270 מיליון שקלים מהמדינה, מתוך הערבות שנתנה.

יצוין כי המשרד הודיע באחרונה על כוונתו לחלט ערבויות שנתנה גולן טלקום בסך של 30 מיליון שקלים, אולם לא עשה עד כה צעדים בכיוון ובחר לתת לגולן ארכה של חודש לתיקון ההפרה. מבקר המדינה הודיע כי יבדוק את התנהלותו של המשרד בעניין.

לטענת פרטנר, מדובר באפליה. בעתירה נכתב כי "מתן אורכה לצורך תיקון הפרה הנמשכת למעלה משנה, ואשר ברור שאין כל אפשרות מעשית לתקנה בתוך חודש, מעלה חשש כבד להמשך גרירת הרגליים. זה בדיוק המקום בו הרגולטור מחויב להגן על האינטרס הציבורי ולמנוע הישנותן של הפרות כאלה בעתיד".

על פי העותרת, "ככל שהרגולטור יאפשר לגולן לחמוק ממחויבותה פעם נוספת, הדבר יהווה איתות ברור לשוק כולו שהפרות אכן משתלמות ויפגע בהשגתה של תחרות בשוק הסלולר".

טרם התקבלה תגובת משרד התקשורת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    מדוע שמשרד התקשורת יתפקד? הרי אנחנו נמצאים במדינת עולם שלישי שבה ראש הממשלה מחזיק בכל כך הרבה תיקים שאין לו זמן לטפל בהם, מה עוד שיש לו בחירות בקרוב וזה הרבה יותר חשוב נראה לי שהוא רוצה להיות שליט לעולם ועד כמו פוטין וארדואן

אירועים קרובים