בעקבות פעולות הטרור סביב העולם: חוק אנטי טרור בסין

החוק התקבל ביום ראשון האחרון וייכנס לתוקף בינואר 2016 ● מטרתו היא לנטר כל פעילות, לרבות אונליין, שנועדה לאיים על ביטחון המדינה ואזרחיה

30/12/2015 11:34
עוד דרך שבה ארגוני הטרור מנצלים את הרשתות החברתיות לטובתם. אילוסטרציה: BigStock

"חוק אנטי טרור" שנחקק השבוע בסין ונועד לתת לממשלה כלים להתמודד עם התופעה המדאיגה, מעלה את מפלס החששות בקרב חברות הטכנולוגיה והאזרחים. זאת, מאחר שהמבקרים רואים בו פתח שיאפשר לבייג'ינג להפר פרטיות ולהיחשף למידע רגיש.

החוק התקבל ביום ראשון האחרון ויכנס לתוקף בינואר 2016. מטרתו היא לנטר כל פעילות, לרבות אונליין, שנועדה לאיים על ביטחון המדינה ואזרחיה. החוק נחקק על רקע פעולות הטרור שהתרחשו השנה מסביב לעולם: המתקפות הקטלניות בפריז ביום שישי ה-13 בחודש שעבר, הפלת המטוס הרוסי בחצי האי סיני, הירי בסן ברנרדינו בקליפורניה וכמובן איום דאעש העולמי שהולך ומתגבר.

בין השאר, החוק החדש דורש שמפעילי תקשורת וספקי אינטרנט במדינת הענק יתנו "תמיכה טכנית וסיוע, כולל פענוח" למשטרה ולרשויות ביטחון הלאומיות. בהסבר לחוק נכתב כי מדובר בצו השעה. "בימים אלו, האינטרט משמש קבוצות טרור להפצת משנה קיצונית, לגייס חמושים, לממן פעילות ולתכנן פעולות", נמסר.

ואולם מבקרים רבים טוענים כי הגדרת הטרור בחוק המדובר היא רחבה וכוללנית מדי, כך שהיא מאפשרת לממשלה חופש פעולה גדול מהנדרש. בין היתר, החשש הוא שהממשל יצליח להתחקות אחרי פעילות בסמראטפונים, רשתות Wi-Fi וטלוויזיות. ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) היא דוגמה טובה לחברה אמריקנית המסתמכת עמוקות על המצב הקיים בסין, שכן מכשיריה מורכבים שם, והיא עלולה לשלם מחיר בעייתי בעקבות החוק.

טרם נחקק החוק, מסרה ארצות הברית כי היא "מודאגת עמוקות", שכן מדובר במהלך בבחינת יצא שכרו בהפסדו. "החוק יסב יותר נזק מאשר תועלת", אמרה. לטענתה, הקניין הרוחני של החברות הפועלות במדינה, כמו גם הפרטיות של אלו הפועלות בה, עלול להיפגע.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    האם החוק הזה הוא גם לכיוון השני? הכוונה האם סין לא תבצע תקיפות סייבר כלפי מדינות אחרות? מה משמעות החוק הזה? לא נראה לי שישנו סיני שפוי אחד שינסה לבצע תקיפת סייבר כנגד סין. הרי 5 דקות לאחר שהוא יתפס הוא יעלם סתם יחסי ציבור שאין להם שום משמעות

אירועים קרובים